معافیت پزشکی سرطان فک

معافیت پزشکی سرطان فک
معافیت پزشکی سرطان فک

معافیت پزشکی سرطان فک ، معافیتی است که در آن فرد ممکن است از دوران آموزشی رزمی و هم دوران خدمت سربازی معاف می شود. به همین دلیل سوالی که برای بسیاری از مشمولان سربازی مطرح است این است که آیا می توانند از معافیت دائم بیماری های نظام وظیفه استفاده کنند یا خیر؟

طبق قوانین نظام وظیفه افرادی که به عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی در نظر گرفته می شوند بایستی دارای بیماری روانی و یا جسمی باشند، که به سبب این بیماری توانایی های لازم برای انجام فعالیت های سنگین سربازی را نداشته باشند.

با توجه به نوع و درجه سختی بیماری سرطان فک، در صورت تایید پزشکان سازمان وظیفه، افراد می توانند معافیت پزشکی سرطان‌فک را دریافت نمایند.

مطلب پیشنهادی به شما: شرایط معافیت پزشکی سربازی

شرایط دریافت معافیت پزشکی سرطان فک چیست؟

در دریافت معافیت پزشکی سرطان‌فک این نکته بسیار حائز اهمیت است که با توجه شدت و نوع بیماری مورد بررسی قرار گیرد. معافیتی که به مشمول تعلق می گیرد انواع مختلفی دارد.

با توجه به نوع و میزان شدت بیماری، ممکن است سطح توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت باشد. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار دسته زیر تقسیم می کند:

  1. کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قادر به انجام خدمت می باشند.
  2. کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قادر به انجام خدمت در امور غیر رزمی هستند.
  3. کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقتاً قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نمی باشند.
  4. مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

مراحل دریافت معافیت پزشکی سرطان فک

یکی از سوالات اساسی افرادی که برای دریافت معافیت پزشکی اقدام می کنند این است که چه مراحلی را باید طی کنند. اینکه از کجا باید شروع کنند و به ترتیب به کجاها مراجعه کنند. در اینجا قصد داریم تا به صورت کاملاً مفصل درباره مراحل اقدام برای دریافت معافیت پزشکی سرطان فک و قوانین معافیت پزشکی توضیح دهیم.

  1. دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز دریافت نمایید.
  2. قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، باید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که در پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد. به دقت تکمیل کنید تا در هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده آن را به او ارائه نمایند. توجه داشته باشید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، چنانچه در دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می باشد .
  3. به یکی از پزشکان معاین اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل کنید.
  4. شما باید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +۱۰ پس بگیرید. شما باید این مدارک را همراه داشته باشید و به شورای پزشکی ارائه نمایید.
  5. برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال می گردد. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می باشند نیازی به مراجعه به بیمارستان نخواهند داشت.
  6. جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه نمایید.
  7. جوابیه بیمارستان (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می گردد.
  8. دعوتنامه به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال می شود.
  9. جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

برای آشنایی با مراحل مختلف دریافت معافیت سربازی به سایت سرباز مشاور مراجعه کرده و با کارشناسان ما در تماس باشید.

بنر معافیت پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !