معافیت کفالت سربازی شامل چه کسانی میشود؟

معافیت کفالت سربازی شامل چه کسانی میشود؟ قبلا از اینکه بخواهیم جزئیاتی در رابطه با معافیت کفالت و شرایط آن بگیم اول باید به این نکته توجه داشته باشیم که معافیت کفالت با خود کفالت معنای متفاوتی دارد و خیلی از مشمولین و یا خانواده ها قبل از اینکه تفاوت این دو و شرایط هرکدام را بدانند از سازمان نظام وظیفه عمومی که تنها،مجری قانون است و در قانون گذاری هیچ گونه نقشی نداشته است انتظار دارند تا تحت هر شرایطی معافیت صادر کند.

به بیانی دیگر باید گفت مشمولی که برای گرفتن کفالت مادر یا پدر اقدام کرده است در واقع شرعا و ذاتا کفیل آن ها هست و دلیل آن هم مشخص است چون فرزندشان است و وظیفه اصلی نگهداری از پدر یا مادر یا هر دو در درجه اول به عهده اوست.تا اینجای کار که مشکلی وجود نداره اما هر گونه کفیل یا نگهدار پدر و مائر بودن در هر شرایطی میتونه باعث معافیت از خدمت سربازی هم بشه؟

در ادامه بطور مفصل به آن میپردازیم پس تا پایان با سرباز مشاور  همراه باشید.

معافیت کفالت سربازی شامل چه کسانی میشود؟

برای هر کدام از کفالت ها شرایط و قوانین و تبصره های خاصی را قانون در نظر گرفته است تا در صورت تایید نهایی بواسطه کفالت معافیت از خدمت سربازی صادر شود.پس زمانی که شما به هر دلیلی مدعی معافیت از خدمت سربازی بودید باید علاوه بر ادعای خود یکسری شرایط عمومی هم داشته باشید.

بعنوان مثال در تمامی معافیت های کفالت بلا استثنا نداشتن غیبت سربازی شرط اول است و کسی که غیبت غیر موجه دارد و یا نمیتواند غیبت خود را توجیه کند بدون شک حتی برای او پرونده هم تشکیل نمیشود چه برسد به این که در کمیسیون شرایطش بررسی شود.

یا در معافیت های کفالت مادر یا پدر تک پسر بالای ۱۸ سال بسیار مهم است و جز شرایط عمومی محسوب میشود و همچون غیبت در صورتی که رعایت نشود سازمان نظام وظیفه عمومی هیچ پرونده ای تشکیل نمیدهد و هیچ کمیسیونی برگزار نمیکند.

بغیر از کفالت مادر و پدر کفالت خواهر و برادر و فرزند و مادر بزرگ نیز وجود دارد البته بهتر بگم معافیت کفالت این ها وجود دارد که هر کدام دارای شرایط خاص خود است.مثلا برای گرفتن کفالت خواهر و برادر نباید پدر در قید حیات باشد چون کفیل و سرپرست اصلی خانواده محسوب میشود یا در معافیت کفالتی با عنوان معافیت کفالت ۳ خواهری حتما باید تک پسر باشید و پدر یا مادر هم جز مددجویان کمیته امداد یا بهزیستی باشند.

برای کفالت مادر بزرگ شما باید تنها باشید!تعجب نکنید ممکن است عجیب و نادر باشد ولی سازمان نظام وظیفه عمومی حتی داشتن فرزند توسط مادر بزرگ چه دختر چه پسر مانع معافیت سربازی نوه میداند و قبل از شما آن ها را در کفیل بودن ارجع میداند.در کفالت مادر هم که فاقد همسر شده یعنی جدا شده یا همسرش فوت کرده علاوه بر شرایط عمومی که گفته شد حتما باید ۳۰ ماه هم از تاریخ طلاق یا فوت همسر بگذرد و فرض نظام وظیفه برای عدم صدور معافیت کفالت مادر بسیار مشخص است و دلیل آن پیش بینی ازدواج مجدد مادر بعد از فوت یا طلاق همسر میباشد یا در پیش بینی دیگر که خیلی هم اتفاق میوفتد سوری بودن طلاق است.

معافیت کفالت سربازی شامل چه کسانی میشود؟

با توجه به مثال ها و مواردی که گفته شد بسیار هستند مادرهایی که نگران سربازی رفتن پسرشان هستند یا مشمولینی که به هیچ وجه دوست ندارن به سربازی بروند.هر روز با ما تماس های متعددی گرفته میشود و بهانه هایی همچون فقط من نون آور خانواده هستم یا پدر و مادر مریض دارم و خواهر و برادر هام با ما قطع رابطه کردند یا در بهانه ای عجیب مادری گفت اگر پسرم بره سربازی کسی نیست خرید خونه انجام بده پس نباید بره سربازی!

در جواب تمام این دوستان باید گفت فرض کنید چیزی به اسم سربازی که در حال حاضر پذیرشی بومی دارد و ساعت کار سربازان معمولا تا ساعت ۲ هست و البته حقوق تقریبا وزارت کاری و بیمه درمانی و البته بیمه ای که در آینده بعنوان سابقه محسوب میشود وجود نداشته باشد اصلا!

آیا مشمول عزیز یا پدر و مادری که در حال خوندن این مقاله هستید فرزند شما بعنوان یک مرد و نون آور خانواده و سرپرست زن و بچه اش در آینده صبح تا شب در کنار شما خواهد بود؟

از خونه بیرون نمیرود؟

امرار معاش نمیکند و سرکار نمیرود؟

ازدواج نمیکند؟

مسافرت چی؟

معافیت کفالت سربازی شامل چه کسانی میشود؟

پس لطفا منطقی باشید و انتظار معافیت بی قید و شرط از سازمان نظام وظیفه عمومی نداشته باشید.چون بدون داشتن شرایط عمومی معافیت کفالت و البته ارائه دلایل مستند برای معافیت و همچنین تحقیقات محلی و میدانی سازمان نظام وظیفه عمومی هیچ معافیتی صادر نمیشود.تمام این موضوعات به خصوص پاسخ به سوال معافیت کفالت سربازی شامل چه کسانی میشود؟ با هدف روشنگری شما عزیزان و جلوگیری از اتلاف وقت شما بیان شده است اگر همچنان سوالی بدون پاسخ در ذهن شما وجود دارد میتوانید با مجموعه سرباز مشاور تماس بگیرید و از تجربیات ارزشمند مشاورین ما استفاده کنید.

بنر معافیت کفالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !