شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل

شرایط معافیت پزشکی حین تحصیل

👈 افراد بسیاری وجود دارند که از بیماری های مختلفی رنج میبرند و اغلب این بیماری ها مادرزادی و غیر قابل درمان یا بیماری های مقاوم در برابر درمان میباشد. در این حال ممکن فرد مشغول به تحصیل باشد و این سوال برایش پیش اومده باشد که آیا امکان دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل وجود دارد؟

با مشهود بودن بیماری و رسیدن به سن مشمولیت برا اساس گفته های نزدیکان یا دوستان یا تحقیقاتی که از طریق اینترنت انجام میشود.

مطلب پیشنهادی به شما : شرایط معافیت پزشکی

قطعا قرد مشمول را به فکر معافیت می اندازد.حتی ممکن است بیماری غیر مشهود اما زجر آور باشد و در  مواردی دیگری بر اثر سوانح یا اتفاقاتی که می افتد فرد دچار بیماری میشود.

در تمامی حالت هایی که ذکر شد آقایون حتی در سخت ترین شرایط هم اولین چیزی که بعد از نحوه درمان به ذهنشان میرسد این است که آیا با داشتن این بیماری میشود معاف شد یا نه؟

در این رابطه باید گفت با یک نگاه سطحی به آیین نامه های پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی یا با مراجعه به پزشک معتمد نیرو انتظامی متوجه میشوید که بین در حین تحصیل بودن و مدرک تحصیلی و معاف پزشکی شدن یا نشدن ارتباط مستقیمی وجود دارد.

معنای این جمله چیست؟

یعنی در اکثر بندهای آیین نامه های پزشکی بطور صریح ذکر شده است فرد برای اقدام نیاز به مدرک تحصیلی مشخص دارد و در حین تحصیل نمیتواند با استفاده از معافیت پزشکی معاف شود.

برای بعضی از بیماری ها نیز نحوه معافیت با مدرک تحصیلی تغیر میکند برای مثال در معافیت پزشکی ضعیفی چشم افرادی که دارای ضعیفی با نمره ۶ در یک چشم هستند .

در صورتی که مدرک تحصیلی پایین تر از کارشناسی داشته باشند معافیت دائم میگیرند ور صورتی داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر معاف از خدمات رزمی میشوند پس در حین تحصیل و مشخص نبودن مدرک تحصیلی فعلی مشمول به هیچ عنوان شورای پزشکی تشکیل نمیشود.

البته استثنا هم در موارد معافیت های پزشکی وجود دارد و بعضی از بیماری ها مانند انواع معلولیت های جسمی و ذهنی،کوتاهی قد بر اساس آیین نامه معافیت،مشکلات شدید قلبی،مشکلات شدید ریوی،بیماری های شدید و مشهود روماتولوژی،بیماری های پوستی و… شامل معافیت در حین تحصیل میشود.

و در واقع بهتر است بگوییم مدرک تحصیلی،در حین تحصیل بودن و یا حتی داشتن غیبت در گرفتن یا نگرفتن معافیت بلا اثر است.

معافیت پزشکی سربازی حین تحصیل

دریافت معافیت پزشکی حین تحصیل

👈 بطور کلی معافیت ها به معافیت پزشکی،معافیت کفالت و معافیت ایثارگری تقسیم میشود و در اینجا به تفکیک نحوه گرفتن معافیت با هریک را توضیح می دهیم.

در رابطه به معافیت های پزشکی همونطور که بطور کامل توضیح داده شد قطعا مدرک تحصیلی بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

پس اگر در حین تحصیل هستید و برای مثال مشکل پای پرانتزی دارید دو راه برای معافیت دارید یا باید انصراف دهید و با نامه انصراف اقدام نمایید یا اینکه بعد از گرفتن مدرک با استفاده از نامه تسویه دانشگاه به نظام وظیفه مراجعه کنید.تصمیم و ریسک انجام این کار با خودتان هست!

معافیت کفالت در حین خدمت بر خلاف معافیت های پزشکی قابل دریافت هست و در واقع در حین تحصیل بودن سندی بر عدم غیبت مشمول و در بردارنده شرط اول معافیت کفالت است.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت چشم

اگر شما شرایط گرفتن معافیت کفالت با انواع روش های آن را دارید کافیست از دانشگاهی که در آن در تحصیل میکنید نامه اشتغال به تحصیل خطاب به سازمان نظام وظیفه عمومی بگیرید و با مراجعه به پلیس+۱۰ و ارائه مدارک مورد نظر تشکیل پرونده دهید.

با توجه به نوع کفالت در خواستی رای معافیت موقت یا معافیت دائم برای شما صادر میشود و نظام وظیفه شما را از گرفتن کفالت منع نمیکند.

نوع دیگری از معافیت های رایجی که داده میشود معافیت فرزندان ایثارگران است،اما حتی در صورت داشتن هر نوع از شرایط معافیت ایثارگری مانند فرزند شهید،جانباز ۲۵ درصد یا ایثارگر با مدت حضور در جبهه بیش از ۳۰ ماه و آزاده تا معافیت تحصیلی لغو نشود.

و مشمول اصطلاحا دفترچه خدمت سربازی را ارسال نکند هیچ معافیتی اعم از موقت یا دائم از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی صادر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !