معافیت رتبه های برتر کنکور چگونه است؟

معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور
معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور

معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور و مسله مهتر اینکه میتوان این نوع معافیت را به دست آورد تبدیل به یک دغدغه برای دانش آموزان پیش دانشگاهی می شود که در سن ۱۸ سال قرار دارند.

اینگونه دانش آموزان به دلیل در این برهه از زندگی خود دارای هم استرس کنکور و هم مشمول شدنشان برای امر نظام وظیفه هستند. به گونه ای که اگر نتوانند موفق به قبولی در آزمون سراسری شوند باید راهی خدمت سربازی شوند.

در این مرحله به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سرمایگذاری خود را بر روی به دست آوردن یک رتبه خوب کنکور کنید. چرا که هم توانسته اید برای آینده شغلی خود حرکتی کرده اید و هم توانسته اید با یک رتبه خوب در زمان خدمت سربازی خود از یکسری تهسیلات بهره مند گردید.

آیا  امکان اخذ معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور وجود دارد؟

 پاسخ به این پرسش ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد. اما  اخذ این معافیت از خدمت سربازی موضوعی است که ابهامات زیادی را برای مشمولان وظیفه عمومی به همراه داشته است. براساس قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی هیچگونه معافیتی تحت عنوان معافیت رتبه های برتر کنکور وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت سربازی

همچنین قوانین سربازی برای این افراد نیز مانند دیگر افراد خواهد بود. بدین ترتیب که رتبه های برتر نیز بایستی بعد از پایان دوره تحصیل و مدت زمان معافیت تحصیلی برای رفتن به خدمت و مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه خود اقدام نمایند.

البته باید بگوییم که  سازمان وظیفه عمومی کشور، به منظور قدردانی از این افراد، دور نشدن آنها از حوزه تخصصی خود در زمان سربازی، همچنین بهره بردن از استعداد و دانش آنها، یکسری تهسیلات در نظر گرفته است.

معافیت سربازی رتبه های برتر کنکور

طرح کسری خدمت با استفاده از پروژه دانشجویی

یکی از تهسیلاتی که نظام وظیفه عمومی برای مشمولان نظام وظیفه در نظر گرفته است استفاده از پروژه های دانشجویی برای کسر خدمت اینگونه افراد است. بعد از اینکه فرد توانست در دانشگاه مشغول شود به او از سمت بنیاد نخبگان سپاه پروژه ای محول خواهد شد.

دانشجویانی که با به سرانجام رساندن آنها و ارائه ی نتایج نهایی در ارتقا علمی سازمان وظیفه و بنیاد نخبگان همکاری کنند میتوانند از کسری خدمت بهره مند گردند.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت تحصیلی

با وجود تمام این موارد باید توجه کنید که دریافت این پروژه ها به معنی معافیت کامل رتبه های برتر کنکور از خدمت سربازی نیست.  مدت زمانی که دانشجو صرف انجام پروژه تحت نظارت بنیاد علمی نخبگان میکند دانشجو همان مدت را دارای کسر خدمت خواهد شد.

آیا امکان انجام پروژه در زمان تحصیل وجود دارد؟

گرچه خیلی از محصلان ممکن است دوره انجام پروژه خود را بعد از اتمام دوره حصیل انجام می دهند اما برخی دیگر از دانشجویان می توانند پروژه خود را که از سمت بنیاد علمی نخبگان دریافت کرده اند را در همان دوره تحصیل انجام دهند تا روند سربازی خود را زوتر بگذرانند.

با وجود دریافت کسر خدمت از طریق انجام پروژه محصلان باید جهت دریافت کارت خدمت سربازی دوره دو ماهه ی آموزشی سربازی را نیز بگذرانند تا بتوانند کارت معافیت خود را دریافت نمایند.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت پروژه از سمت بنیاد علمی نخبگان

افرادی که در کنکور سراسری توانستند جز رتبه های برتر کنکور شوند باید برای تحویل پروژه یکسری مدارک جمع آوری کنند. از جمله این مدارک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاییدیه بنیاد ملی نخبگان و عضویت در این مجموعه
  • داشتن برتری تحصیل بدون افت تحصیلی
  • عدم غیبت بعد از رسیدن به سن مشمولیت
  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر برای کارشناسی برای محصلان دوره ارشد

از انجایی که قواعد و ضوابط سالانه تغییر می کند و تمامی محصلان و مشمولان نظام وظیفه از اینگونه شرایط اگاهی ندارند لازم است تا برای اینگونه مسائل به یک مشاور مراجعه نمایند تا به آنها کمک کند بتوانند از تهسیلات نظام وظیفه به خوبی برای خود برخوردار شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمیبنه معافیت با مشاوران ما برای مشاوره سربازی تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !