معافیت خدمت خانواده شهدا

معافیت خدمت خانواده شهدا

👈 معافیت سربازی خانواده شهدا طی سال های بعد از انقلاب اسلامی همواره کشورمان تحت تجاوز های مختلف دشمنان قرار گرفته است. و ایثارگزان جان بر کف زیادی برای حفظ منافع و مرزهای کشور جان خود را از دست داده اند.

این عزیزان را فقط شهیدان جنگ شامل نمیشود و تمامی افرادی که تا به امروز در جبهه های مختلف حاضر بوده اند و ایثار کرده اند و جان خود را از دست داده اند را میتوان بعنوان  شهید وطن دانست.

اخیرا هم بر اثر بیماری فراگیر کرونا تعدادی از کادر درمان در جبهه اول مقابله با کرونا به مقام والای شهادت نایل آمده اند. یادشان گرامی و روحشان شاد…

بر اساس قوانین و مصوبه نیروهای مسلح که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی اجرا میشود. با توجه به اینکه خانواده عزیز یا عزیزانی را در راه دفاع از کشور از دست میدهد در صورت درخواست عضو دیگر در انجام خدمت سربازی برای او تخفیفاتی شامل میشوند.

قوانین معافیت قهرمانان ورزشی

در صورت شهادت پدر،مادر،خواهر،برادر و نداشتن غیبت سربازی یکی از پسرها میتواند از امتیاز معافیت از خدمت سربازی استفاده کند هرچند که داشتن سابقه ایثارگری نیز میتواند کسری خدمت برای مشمول داشته باشد که بطور مفصل درباره آن توضیح داده شده است.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت تحصیلی

بعد از ورود به سن مشمولیت یا بعد از پایان تحصیلات شما میتوانید. با در دست داشتن گواهی شهادت از بنیاد شهید و امور ایثارگران و مراجعه به سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام به تشکیل پرونده و طی مراحل اداری کنید و در فاصله زمانی معمولا کمتر از یک ماه تاییدیه نهایی جهت معافیت از خدمت سربازی برای شما صادر خواهد شد.

در صورتی که همچنان سوالی ذهن شما را درگیر کرده است با سرباز مشاور تماس بگیرید..

معافیت سربازی خانواده شهدا

معافیت سربازی نوه خانواده شهدا

👈 همانطور گفته شد طی سال های اخیر خانواده های زیادی عزیزان خود را در راه دفاع از کشور و منافع جمهوری اسلامی از دست دادند. که در میان آن ها از تمام اقشار و سنین به چشم میخورد اما سوال اینجاست که با هر نسبت خانوادگی میشه از معافیت شهید و ایثارگری استفاده کرد؟

خوشبختانه یا متاسفانه جواب سوال نه است!

و مثلا اگر فردی پدر بزرگ یا مادر بزرگ یا حتی عمو و دایی یا هر فامیل دیگری را بر اثر شهادت از دست باشد .و حتی اگر آن فرد فرزند پسر هم نداشته باشد بازهم امکان گرفتن معافیت وجود ندارد و تنها در صورتی معافیت داده میشود اگر شهید از اعضای درجه۱ خانواده محسوب شود.

تمام گفته های بالا علاوه بر معافیت شهادت در رابطه با کسری ایثارگری نیز صادق است و قطعا نمیتوان از کسری ایثارگری شخصی جز اعضای درجه۱ خانواده استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !