معافیت و کسری سربازی پسران جانباز زیر ۲۵ درصد

معافیت سربازی تضمینی خانواده جانبازان زیر 25 درصد

در کشور ما ایثارگران و تمام افرادی که جهت حفظ خاک وطن از جان و مال و خانواده خود گذشتند همیشه دارای مقام والایی بوده اند چه آن هایی که در این مسیر جان خود را از دست داده اند و چه آن هایی دچار آسیب های شدید جسمی و روانی شدند.

از این رو نه تنها این عزیزان در مراحل و مراتب مختلف اداری و دولتی دارای امتیازاتی هستند بلکه فرزندان آن ها نیز میتوانند به واسطه ایثارگری پدر یا مادر در زمان خدمت سربازی شامل معافیت قرار گیرند.

در رابطه با معافیت های ایثارگری بسیار صحبت کرده ایم و همانطور که در جریان هستید جانبازان عزیزی که دارای درصد جانبازی زیر ۲۵ درصد هستند فرزندشان شامل معافیت دائم نمیشود اما طبق قانون همچنان فرصت برای معافیت از خدمت سربازی وجود دارد که بطور کامل شرح میدهیم.

معافیت سربازی و کسری پسران جانباز زیر ۲۵ درصد:


درست است که درصد جانبازی زیر ۲۵ شامل معافیت دائم نمیشود ولی هر درصد جانبازی بعنوان ۱ ماه در نظر گرفته میشود…

در نتیجه بعنوان مثال اگر شخصی دارای ۲۰ درصد جانبازی باشد اینطور فرض میشود که او ۲۰ ماه ایثارگری دارد، با این وجود در صورتی که فرد تنها ۱۰ ماه در جبهه حضور میداشته چون طبق قانون تلفیق جمع حضور در جبهه و جانبازی به عدد ۳۰ میرسد میتواند از معافیت دائم استفاده کند.

مطلب پیشنهادی به شما : کسری خدمت ایثارگری

پس طبق قانون تلفیق حتی اگر میزان حضور در جبهه کمتر از ۳۰ ماه باشد یا میزان جانبازی کمتر از ۲۵ درصد باشد در صورتی که جمع این دو به ۳۰ برسد مشمول قطعا میتواند معاف دائم شود.بدیهی است در غیر اینصورت تنها از کسری به ازی هر ماه ۱۲ روز برخوردار میشود.

8 پاسخ

  1. باسلام جانباز پنج درصدوحضوردردرخط مقدم ۱۱بیست واسه رو دارم لطفاً بهم بگین چندماه ازخدمت پسرم کم خواهدشدسپاسگذارم

  2. سلام غیبت من خیلی زیاده تقریبا شش هفت سالی میشه غیبت دارم
    پدرم هم جانبازیش ۲۰ درصد الان برم سربازی چه مدت باید سرباز باشم

  3. سلام وقت بخیر
    من ۶ ماه دیر رفتم سربازی و ۱۸۰ روز غیبت توی سنواتم ثبت شده
    پدرم ۵ درصد جانبازی داره
    درسته که میگن کسری درصد جانبازی شامل کسایی که غیبت دارن نمیشه؟ هیچ راهی نداره؟
    جواب بدید لطفا ممنونم

  4. سلام من ماه بعد میخوام دفترچه پست کنم و فرزند جانباز هستم این قانون هنوز وجود داره که از کسری جانبازی استفاده کنم یا این قانون رو برداشتن؟ من داخل یه سایت خوندم که قرار بوده کسری ایثارگری و جانبازی حذف بشه ممنون میشم که سوالمو جواب بدید.

  5. بخدا این بخشنامه ظلم بسیجیان که دانش آموز بود ن رفتن جبهه سرباز که۲سال وظبفش بوده بره سربازی همش تو اهواز بوده حق ایثرگری گرفته ما که توعملیات بودیم و بصورت داوطلب بودیم ۵ماه جبهه بودیم حق ایثارگری نمی گیریم لعنت خدا بر شماخداازتوننگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !