معافیت سربازی با زگیل تناسلی

معافیت سربازی با زگیل تناسلی  یکی دیگر از مواردی است که باعث می‌شود افراد به دلیل بیماری و مشکلات جسمی به صورت دائم یا معاف از رزم شوند. همان‌طور که میدانید مشمولان نظام وظیفه می‌توانند به دلیل مشکلات روانی و جسمی از خدمت مستثنا شوند. لذا اگر شما هم جزو کسانی هستید که با این مشکل مواجه هستید می‌توانید از این طریق و برحسب شرایطی که وجود دارد از خدمت سربازی معاف گردید.

زگیل تناسلی آلودگی از طریق ویروس hpv است که از شایع‌ترین عفونت‌های قابل انتقال جنسی می‌باشد. این نوع ویروس بسیار خطرناک بوده که صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی به راحتی شایع می‌گردد.

این مسئله نباید برای کسانی که مبتلا به آن نیستند نگران کننده شود چرا که این بیماری از طریق تماس پوستی منتقل می‌شود، لذا باید در تماس‌های پوستی مثل سکس دهانی، واژینال یا مقعدی احتیاط به خرج داد.

بر این اساس سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنا کرده و آن‌ها می‌توانند برای دریافت معافیت پزشکی زگیل اقدامات لازم را انجام دهند. طی کردن مراحل مختلف این کار راحت نیست.

چرا که شما از تمام تبصره‌ها و قوانین مرتبط با این موضوع شناخت کافی ندارید و ممکن است نتوانید به هدف خود یعنی معافیت دست‌یابید. لذا پیشنهاد ما به شما مراجعه به یک مشاور حرفه‌ای در این حوزه است تا شما را به بهترین نحوه راهنمایی نماید. معافیت سربازی

شرایط دریافت معافیت سربازی با زگیل تناسلی

برای کسب معافیت پزشکی زگیل به‌شدت و نوع بیماری اهمیت زیادی داده می‌شود معافیتی که به مشمول تعلق می‌گیرد انواع مختلفی دارد. با توجه به نوع و میزان شدت بیماری سطح توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت می باشد. با توجه به درجه سختی زگیل تناسلی معافیت دائم یا معاف از رزم برای مشمول در نظر گرفته می شود.

بنر معافیت پزشکی

معافیت دائم پزشکی زگیل

معافیت دائم، معافیتی است که بر اساس مشکلات روانی و جسمی  فرد هم از دوران آموزشی رزمی و هم دوران خدمت سربازی معاف می‌گردد.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت پزشکی

طبق قوانین نظام وظیفه افرادی که به‌عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی در بیماری زگیل تناسلی در نظر گرفته می‌شوند باید به خاطر این بیماری توانایی‌های لازم برای انجام فعالیت‌های سنگین سربازی را نداشته باشند. با توجه به نوع و درجه سختی بیماری زگیل، در صورت تائید پزشکان سازمان وظیفه، افراد می‌توانند معافیت دائم پزشکی را دریافت نمایند.

معافیت از رزم برای بیماری زگیل

بیماری زگیل تناسلی ممکن است توان بدنی و جسمی افراد را کم کنند. به همین دلیل این افراد قادر به انجام کارهای سنگین و قرار گیری در شرایط سخت نیستند. سازمان نظام وظیفه با در نظر گرفتن شرایط جسمی این افراد نوعی از معافیت به نام معافیت از خدمات رزمی را برای این‌گونه افراد در نظر گرفته است.

در نتیجه این افراد از انجام امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره‌ای مختلف، حمل اسلحه، دوره‌های نگهبانی و … معاف هستند و به جای انجام امور رزم به کارهای خدماتی می‌پردازند.

مراحل دریافت معافیت پزشکی زگیل

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم دریافت معافیت دائم یا از رزم به راحتی امکان‌پذیر نیست و نیازمند طی کردن یکسری مراحل است. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا مراحل قانونی دریافت این نوع معافیت را برای شما بازگو کنیم.

۱-تهیه دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی.

۲-پر کردن برگه سوابق بیماری در پشت برگه معاینه اولیه پزشک.

۳-مراجعه به پزشکان معاینه کننده که آدرس آن‌ها را می‌توانید از دفاتر پلیس +۱۰ دریافت کنید.

۴-تحویل مدارک تهیه شده به پلیس +۱۰  و ثبت درخواست معافیت و در نهایت دریافت مدارک.

۵-با مدارک تکمیلی به شورای پزشکی مراجعه نمایید.

۶-برگه معرفی بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال می‌گردد.

۷-برای انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه کنید.

۸-جواب معاینه بیمارستان به شورای پزشکی ارسال می شود.

۹-در نهایت با دعوت نامه ای که از طرف شورای پزشکی برای شما ارسال میشود شما باید در شورای پزشکی حضور یابید.

با وجود اینکه ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با نحوه دریافت معافیت سربازی با زگیل تناسلی آشنا کنیم اما باید به خاطر داشته باشید این مراحل نیازمند راهنمایی و هدایت از سمت یک مشاور خوب است. چرا که مشاور تمام تبصره‌ها و قوانین مربوط به این قسمت را می‌داند و بهترین راهنما برای شما در این زمینه است.

معافیت سربازی با زگیل

زگیل رشد غیر سرطانی سلول های پوستی میباشد که بر اثر ویروس اتفاق افتاده و میتواند زبر و به رنگ پوست و یا تیره و صاف باشد و در هر نقطه ای از بدن رشد کند.

برای دریافت معافیت زگیل بسیار مهم است که کدام قسمت از بدن و به چه میزان درگیر شده باشد که در صورت درگیری کف دست و پا میتوان برای معافیت اقدام نمود و در صورتی که شخصی دچار زگیل تناسلی شده باشد و مشکلات عفونی ادراری پیدا کند نیز شامل معافیت میشود.

زگیل تناسلی معافیت پزشکی

زگیل تناسلی نوعی بیماری ویروسی است و ممکن است زگیل های کوچک با تعداد بسیار زیاد روی آلت تناسلی،بیضه بوجود بیاید و در صورتی که موجب بیماری های عفونی شود و پس از طی درمان تا ۳ بار دوباره برگشت پذیر باشد دارای معافیت دایم است.

روش اخذ معافیت پزشکی با زگیل تناسلی

برای دریافت معافیت پزشکی زگیل تناسلی قبل از خدمت با مراجعه به پلیس+۱۰ و ارایه مدارک و تایید پزشک معتمد شورای پزشکی تشکیل خواهد شد و در صورت وجود شرایط اعلامی در این مقاله معافیت صادر خواهد شد و اشخاصی که در حین خدمت هستند با تاییدیه یگان به بیمارستان مربوطه اعزام میشوند و پس از تایید پزشک مربوطه نامه ترخیص از خدمت صادر خواهد شد.

معافیت بیماری دستگاه ادراری تناسلی

معافیت بیماری های دستگاه ادراری تناسلی که در بخش یازدهم آیین نامه های سازمان نظام وظیفه تدوین شده است بشرح زیر است:

۱-انسداد ادراری به دلایل عضوی یا عفونی یا فونکسیون

۲-برگشت ادرار به حالب ها

۳-بیماری های عفونی(میکروبی،انگلی،قارچی)

۴-سنگهای حالب،کلیه،پروستات،مثانه

۵-تومورهای خوش خیم عرضه دار و عود کننده و بدخیم عمل شده یا نشده

۶-بیماری های رتروپریتوان،کیست های رتروپریتوان همراه با عارضه

۷-بیماری های طبی کلیه

۸-…

تعداد بندهایی که بیماری های دستگاه ادراری تناسلی را شامل میشود ۳۸ بند است که برای اطلاع از جزییات آن میتوانید با ما تماس بگیرید.

معافیتHPV

زگیل تناسلی یا HPV از جمله بیماری های ویروسی است که ممکن است باعث مشکلات عفونی شود که در این صورت فرد میتواند برای معتفیت پزشکی اقدام کند که حتما مقاوم در برابر درمان بودن این بیماری بررسی خواهد شد و در صورتی که مشکلات عفونی ایجاد نکرده باشد و قابل درمان هم باشد شامل معافیت های پزشکی نمیشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره رایگان و راهکارهای کسری از خدمت توسط بهترین مشاوره های سطح کشور هستید به سایت سرباز مشاوره مراجعه کنید .

بنر معافیت پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !