قوانین معافیت سربازی با سن بالا

قوانین معافیت سربازی با سن بالا

👈 قوانین معافیت سربازی با سن بالا چگونه تعریف شده است؟ سن بالا از نظر شما چه سنی هست؟ بنظرتون از نظر سازمان نظام وظیفه چه افرادی دارای سن بالا هستند؟ سن معیاری هست که در خیلی از مراحل زندگی و فعالیت ها نشان دهنده قابل انجام بودن یا نبودن آن فعالیت توسط فرد می باشد.

برای مثال می گویند سن ازدواج یا سن ورزش یا سن کفالت باید در محدوده مشخصی باشد. برای سربازی چطور؟

سازمان نظام وظیفه عمومی سن مشمولیت را بین بازه ۱۸ تا ۵۰ سال قرار داده است و این بدان معنا می باشد که اگر کسی وارد سن ۱۸ سالگی شد تا ۵۰ سالگی برای انجام خیلی از امور و خدمات دولتی مانند استخدام، خروج از کشور، گرفتن پروانه و مجوز و غیره نیاز به کارت پایان خدمت دارد.

مطلب پیشنهادی به شما : شرایط معافیت سربازی

پس اگر شما در این بازه سنی قرار دارید به هر نحوی که می توانید باید کارت پایان خدمت دریافت کنید. در غیر اینصورت بعد از سن ۵۰ سالگی شما شامل عفو رهبری می شوید. بر اساس قوانین مشمولانی که از سن ۵۰ سالگی عبور می کنند نیازی به درخواست معافیت ندارند و شناسنامه آنها نشان دهنده وضعیت مشمول می باشد.

البته سن عفو رهبری مانند خیلی از آیین نامه های معافیت نظام وظیفه به مدرک تحصیلی مربوط می شود و در واقع هرچقدر مدرک تحصیلی پایین تر باشد سن عفو رهبری هم پایین خواهد آمد.

اید برایتان جالب باشد در اتفاقی نادر افرادی که دارای مدرک تحصیلی پزشکی عمومی و یا بالاتر هستند در صورتی که وضعیت خدمتی آن ها مشخص نباشد تا سن ۵۰ سالگی برای عفو رهبری باید صبر کنند.

گرفتن معافیت سربازی در سنین بالا

گرفتن معافیت سربازی در سنین بالا

👈 بطور کامل توضیح داده شد که سنین بالا از نظر سازمان نظام وظیفه عمومی چه سنی است. اما ممکن است قبل از سن ۵۰ سالگی شخصی قصد داشته باشد از معافیت استفاده کند که در اینصورت بطور واضح مشخص است که فرد مشمول دارای غیبت می باشد.

پس قطعا از معافیت های کفالت و ایثارگری نمی تواند استفاده کند. تنها راهی که برای فرد مشمول می ماند این است که حتی با وجود غیبت در صورتی که دارای بیماری خاصی است از معافیت پزشکی استفاده کند.

منظور از معافیت پزشکی وجود هر گونه بیماری است که موجب اختلال عملکرد و یا حتی از کار افتادگی در فرد شده است. البته از نظر شورای پزشکی مهم نیست که فرد چه زمانی دچار بیماری شده است، به همین دلیل است که در صورت داشتن غیبت هم سازمان نظام وظیفه منعی برای صدور معافیت های پزشکی ندارد.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت پزشکی

افرادی هستند که به لطف خدا دچار بیماری نیستند و در سلامتی کامل به سر می برند و قصد رفتن به سربازی هم ندارند و شامل معافیت های ایثارگری و کفالت در تمامی انواع آن هم نمی شوند، خب چه اتفاقی برای این افراد پیش خواهد آمد؟

واضح است که بعد از سن مشمولیت افرادی که دارای غیبت هستند بر اساس قانون تحت پیگرد خواهند بود، درصورتی که دستگیر شوند حتما به دادسرای نظام ارجاع داده خواهند شد و مراحل قضایی برای تعین وضعیت فرد و اعزام به خدمت سربازی انجام می شود.

اگر فردی دچار این موضوع هم نشود و بهتر بگویم خوش شانس باشد با توجه به مدرک تحصیلی بین سنین ۴۶ تا ۵۰ سالگی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی با عفو رهبری از انجام خدمت سربازی معاف می شود.

شرایط معافیت سربازی با سن بالا

شرایط معافیت سربازی با سن بالا

👈 شرایط دقیق معافیت سربازی سن بالا  عفو رهبری یا بخشودگی سنی با توجه به آیین نامه های اعلامی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به شرح زیر می باشد:

✅ برای مدارک تحصیلی زیر دیپلم،دیپلم،فوق دیپلم ۴۶ سالگی

✅ برای مدرک تحصیلی لیسانس ۴۶ سالگی

✅ برای مدرک تحصیلی فوق لیسانس ۴۸ سالگی

✅ برای مدرک تحصیلی دکتری غیر پزشکی ۵۰ سالگی

✅ برای مدرک تحصیلی دندان پزشکی،پزشکی عمومی،دارو سازی،دامپزشکی ۵۶ سالگی

به این نکته توجه داشته باشید با داشتن شرایطی که اعلام شد می توانید با در دست داشتن شناسنامه عکس دار بدون تغیرات سنی پس از استعلام سازمان نظام وظیفه از ثبت احوال برای دریافت کارت پایان خدمت به پلیس+۱۰ مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

در ضمن قبل از اقدام به مراحل قانونی با مشاورین وب سایت اینترنتی سرباز کده تماس گرفته و قوانین جدید معافیت سربازی با سن بالا و شرایط را به صورت دقیق جویا شوید.

7 پاسخ

  1. سلام‌من‌متولد‌۱۳۵۶هستم‌واز‌سال‌۷۶تا‌حالا‌با‌داشتن‌۴ماه‌خدمت‌از‌سربازی‌فرار‌کرده‌ام‌وهمه‌دندان‌هایم‌را‌نیز‌از‌دست‌داده‌ام‌وشرایط‌جسمانی‌بدی‌دارم‌میشه‌مرا‌محض‌رضای‌خدا‌راهنمای‌فرماید‌که‌چه‌بکنم‌تا‌معاف‌شوم‌ویا‌یک‌راه‌کاری‌را‌به‌من‌پیشنهاد‌فرماید‌ممنون‌نوکر‌شما‌وعزیزان‌تان‌خواهم‌بود‌ممنون

  2. مگه شناسنامه به جای کارت معافی برای ۵۰ سال نیست که شرط معافیت پزشکان را سن ۵۶ سالگی اعلام میکنید

  3. معافیت ۴۶ سالگی تفاوتی با معافیت ۵۰ سالگی نمیکنه از لحاظ جسمی و روحی مشمول در یک سطح محسوب میشه .وقت و انرژی خود را با تصویب قوانین ضعیف و ناکارآمد هدر ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !