شرایط معافیت با ثبت اختراع

شرایط معافیت با ثبت اختراع

👈 شرایط معافیت با ثبت اختراع ، ثبت اختراع موجب معافیت از سربازی میشود؟
👈 اختراع را در کجا باید ثبت کرد؟
👈 ثبت اختراع کسری دارد؟
👈 چه کسانی شامل ثبت اختراع میشوند؟
مخترع به شخصی گفته میشود که بوجود آورنده چیزی است که قبلا دقیقا به همان شکل وجود نداشته و میتواند کاربرد های بسیار مفیدی داشته باشد بعنوان مثال میتوان به مخترعین معروفی همچون ادیسون اشاره کرد که دنیا را دگرگون ساختند.
اگر شما هم خود را از این دسته میدانید و اختراع مهیجی انجام داده اید که مرزهای علم و فناوری را زیر و رو میکند به سرعت اقدام به ثبت آن کنید تا در ادامه از مزیت های مالی و معنوی آن بتوانید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی به شما: معافیت سربازی

در کشور ما بنیادی با نام بنیاد ملی نخبگان وجود دارد و تمامی افراد نخبه در سطوح،مقاطع و رشته های مختلف با کسب امتیازات لازم میتوانند عضوی از بنیاد مهم باشند و مخترعین نیز جز همین دسته هستند.

اینکه آیا صرفا ثبت اختراع معافیت دارد یا نه باید گفت که خیر!
پس اگر شما مخترع هستید و اختراع خود را ثبت کرده اید و حتی به تولید انبوه رسانده اید با اعنوان مخترع یا ثبت اختراع نمیتوانید بطور کامل از خدمت سربازی معاف شوید!

شما میتوانید با استفاده از این روش از مزایایی همچون کسری خدمت سربازی،امریه سربازی و حتی روشی با عنوان جایگزین خدمت استفاده کنید.

در هرکدام از روش هایی که گفته شد که بطور مفصل راجع به آن توضیح خواهیم داد شما ملزم هستید تا دوران آموزشی را بگذرانید.

نحوه معافیت سربازی با ثبت اختراع

👈 پس از تایید اختراع شما توسط مرجع ذی صلاح و عضویت در بنیاد نخبگان یا ثبت شرکت دانش بنیان وقت آن رسیده است که تا از مزایای آن استفاده کنید.

پروژه کسری خدمت

👈 اگر در مقطع ارشد هستید یا بالاتر به سرعت اختراع و پروژه خود را به یکی از ارگان های نظامی مانند سپاه،ارتش،وزارت دفاع ارائه دهید تا بتوانید از کسری خدمت استفاده کنید.

میزان کسری خدمت میتواند از ۶ تا ۲۲ ماه با توجه به نوع پروژه ای که انجام داده اید متفاوت باشد.و در نهایت پس از تایید میزان کسری خدمت سربازی و ارائه آن به سازمان نظام وظیفه عمومی دیگر لازم نیست تا بطور کامل خدمت کنید.

دقت کنید که پروژه را به هرجایی ارائه دهید میزان خدمت باقیمانده را در همان ارگان سپری خواهید کرد.

امریه سربازی نخبگان

👈 بعضی از مخترعین و فعالین علمی خود دارای شرکت فعال تولیدی یا کارمند چنین شرکت هایی هستند.اگر شرکت مورد نظر مجوزهای دانش بنیان بودن را داشته باشد.

شما میتوانید بجای اینکه سربازی خود را در پادگان یا محیط نظامی بگذرانید بدون اینکه از محیط و فعالیت علمی خود دور شوید بعنوان سرباز امریه در همان شرکت دانش بنیان مشغول بکار باشید تا ۲۴ ماه مدت سربازی تمام شود.

در نظر داشته باشید هم شرکت فعال علمی و هم مشمول نیاز است که بر اساس آیین نامه های تعین شده توسط سازمان نظام وظیفه عمومی شرایطی را داشته باشند و صرفا دانش بنیان بودن یا کارمند دانش بنیان بودن ملاک امریه نیست.

پروژه جایگزین خدمت

👈 شما نخبه هستید؟
👈 تحصیلات عالی دارید؟
👈 ثبت اختراع دارید و همچنان میتوانید اختراع های بیشتری را ثبت کنید؟
خب از سرباز نخبگی یا پروژه جایگزین خدمت استفاده کنید.در واقع اگر تا قبل از رسیدن به دوران سربازی پروژه ای انجام ندادید و یا در هیچ شرکت دانش بنیانی مشغول بکار نیستید میتوانید از طریق بنیاد ملی نخبگان پروژه ای را در طول دوران سربازی بدون حضور در پادگان یا محیط نظامی انجام دهید و اصطلاحا از طرح جایگزین خدمت سربازی استفاده کنید.

البته قبل از انتخاب این روش مد نظر داشته باشید که خدمت شما ۲۴ ماه لحاظ میشود اما اگر پروژه ای که در حال انجام آن هستید زمان بر باشد شما تا قبل از اتمام آن از خدمت جایگزین سربازی ترخیص نمیشوید حتی اگر انجام پروژه ۳ سال طول بکشد!

نکته بسیار مهم دیگری که در تمامی موارد گفته شده بطور مشترک باید به آن دقت کرد عدم داشتن غیبت سربازی است چرا که در اینصورت هیچکدام از فرصت های گفته شده قابل استفاده نیست.

امید می رود که موضوع شرایط معافیت با ثبت اختراع به طور کامل برای دوستان در این متن شفاف سازی شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !