خرید بیمه سربازی ۱۴۰۳

خرید بیمه سربازی 1403

بسیاری از افرادی که دارای کارت پایان خدمت سربازی هستند به دنبال اطلاع از شرایط خرید بیمه سربازی برای اضافه کردن به سنوات بیمه و سابقه فعلی خودشان میباشند . در واقع این امکان وجود دارد اگر شخصی دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی است مدت سربازی را به سنوات بیمه بازنشستگی اضافه کند.

در این مقاله توضیحات کاملی در مورد خرید بیمه سربازی و شرایط آن همچنین مراحلی که باید برای انجام این کار سپری کرد خواهیم داد و مبلغ پرداختی به بیمه در سال ۱۴۰۳ که توسط سازمان تامین اجتماعی مشخص شده است را اعلام میکنیم .

شرایط خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۳

با ورود به بازار کار بعد از خدمت سربازی یکی از انتظاراتی که از کارفرمایان در مجموعه های شغلی دولتی و خصوصی میرود این است که طبق قانون بیمه تامین اجتماعی یا دیگر بیمه های مستقل با توجه به قرارداد های سازمان های مختلف با انواع بیمه ها انجام شود .

یا اینکه طبق شرایط جدید هر کسی حتی در دوران دانشجویی میتواند با عقد قرار داد با تامین اجتماعی از بیمه های اختیاری یا مشاغل آزاد استفاده کند در واقع در این حالت شخص خودش بصورت ماهانه حق بیمه پرداخت میکند .

طبق قانون با داشتن حداقل ۲ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی این امکان فراهم شده است مدت خدمت سربازی به سنوات سابقه و بیمه ای فرد اضافه گردد . پس اولین شرایط خرید بیمه سربازی داشتن حداقل ۲ سال سابقه بیمه در تامین اجتماعی است .

بعد از این مرحله تقریبا شرایط دیگری وجود ندارد و میتوان با مراجعه به کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی یا ورود به سامانه غیر حضوری تامین اجتماعی اقدام به خرید بیمه سربازی کرد تا در سوابق بیمه قرار گیرد و محاسبه شود .

موضوعات مرتبط : نحوه و شرایط گرفتن امریه سربازی

چند نکته مهم در مورد شرایط خرید بیمه سربازی

میتوان هم بصورت کامل و هم قسطی خرید بیمه سربازی را انجام داد .

دقیقا بر اساس مدت خدمت سربازی که تاریخ شروع و پایان آن روی کارت پایان خدمت درج شده است میتوان خرید بیمه سربازی انجام داد . برای مثال شخصی که با توجه به دریافت کسری خدمت سربازی یا معافیت های حین خدمت سربازی ۸ ماه خدمت کرده است تنها میتواند این مدت را به سنوات بیمه اضافه کند .

افرادی که دارای معافیت های دائم و موارد خاص هستند به دلیل عدم انجام خدمت سربازی امکان استفاده از این شرایط را ندارند .

در سال ۱۴۰۳ شرایط خرید بیمه سربازی دقیقا مانند شرایط گفته شده است تنها با این تفاوت که مبلغ حق بیمه بر اساس حداقل حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳ محاسبه میشود . حداقل حقوق در سال ۱۴۰۳ حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان میباشد پس مبنای محاسبه این مبلغ خواهد بود .

با توجه به این که مقداری از حق بیمه توسط بیمه نیروی های مسلح در دوران خدمت سربازی پرداخت شده است فرد لازم نیست حداقل مبلغ بیمه که حدود ۷۵۰ هزار تومان است را پرداخت کند و تقریبا نیمی از این مبلغ را پرداخت میکند .

شرط دیگری برای افراد توسط بیمه تامین اجتماعی قرار داده نشده است و حتی نسبت به سال های گذشته که برای بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد نیاز به گذراندن آزمایش پزشکی و اعلام دلیل خروج از کار قبلی بود دیگر لازم نیست نیست .

نحوه چگونگی خرید بیمه سربازی

برای این کار میتوانید از ۲ روش بسیار ساده استفاده کنید:

روش اول مراجعه به کارگزاری بیمه

برای خرید بیمه سربازی لازم نیست به شعبات بیمه تامین اجتماعی در سطح شهر خودتان مراجعه کنید بلکه میتوان با مراجعه به کارگزاری شعبات بیمه و حضور در قسمت مشخص شده و ارائه مدارم شناسایی و کارت بانکی دارای رمز پویا مستقیم از طریق کارگزاری این کار را انجام دهید .

روش دوم خرید بیمه سربازی بصورت غیر حضوری

وارد سامانه tamin.ir شوید و در صفحه ای که وارد آن شده اید نام کاربری و گذرواژه ای که در زمان عقد قرارداد توسط کارگزاری به شما داده شده است را وارد کنید .

نحوه چگونگی خرید بیمه سربازی

در این صفحه تنها کافیست گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

شرایط خرید بیمه سربازی در سال

در این صفحه اطلاعات شناسایی شما نمایش داده میشود همچنین خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی از قبیل مشاهده سوابق بیمه ، بیمه بیکاری ، هدیه ازدواج و دیگر موارد نمایش داده میشود .

برای ورود به مرحله خرید بیمه سربازی لازم است تا از قسمت بیمه شدگان گزینه امور بیمه شدگان و بعد از آن محاسبه خرید خدمت سربازی را انتخاب کنید .

مراحل خرید بیمه سربازی

در این صفحه به شما شرایط پرداخت نقدی و قسطی و حداقل دست مزد تعیین شده و مدت خدمت سربازی شما نمایش داده میشود تا بر اساس نظر خودتان اقدام به خرید بیمه سربازی کنید .

خرید بیمه سربازی به صورت اقساطی

چند نکته مهم

تا زمانی که مبلغ خرید بیمه سربازی بطور کامل پرداخت نشود مدت خدمت سربازی در سوابق بیمه ای شما قرار نمیگیرید. بعد پرداخت کامل حق بیمه میتوانید در قسمت مشاهده کلیه سوابق سنوات اضافه شده را مشاهده کنید .

آیا خرید بیمه سربازی بصورت اقساطی امکان پذیر است ؟

هر ساله مبلغ مصوب بیمه در موقعیت های شغلی مختلف اعلام میشود و متاسفانه با توجه به شرایط پیش آمده در چند سال اخیر و افزایش قابل توجه حداقل دستمزدها مبلغ بیمه هم افزایش زیادی داشته است .

با توجه به این شرایط سازمان تامین اجتماعی این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند بصورت قسطی حق بیمه سربازی را در تعداد قسط دلخواه پرداخت کنند . طبیعی است هر چقدر تعداد ماه های پرداخت قسط افزایش پیدا کند مبلغ پرداختی کمتر میشود .

خیر خوب دیگر این است که سازمان تامین اجتماعی مبنای محاسبه خرید بیمه سربازی را اولین پرداخت قرار میدهد بطوری که اگر شخصی بخواهد از همین لحظه در ۱۲ ماه حق بیمه را پرداخت کنید با وجود اینکه قسمتی از پرداختی ها در سال بعد است و قطعا افزایش حق بیمه خواهیم داشت اما بر اساس حق بیمه در سال جاری محاسبه میشود .

پس بهتر است تمامی افرادی که قصد خرید بیمه سربازی را دارند در اولین فرصت اینکار را بکنند تا در نهایت مبلغ کمتری را پرداخت کنند .

نحوه پرداخت اقساط بیمه به چه صورت است ؟

برای پرداخت اقساط بیمه تنها کافیست وارد سامانه بیمه تامین اجتماعی شوید و از قسمت امور بیمه شدگان و انتخاب محاسبه خرید بیمه سربازی یک یا چند قسط را که خودتان مشخص کرده اید را پرداخت کنید .

تذکر

در صورتی که دیرکرد در پرداخت اقساط ایجاد شود سیستم بلافاصله بر اساس تعداد روزهای دیرکرد جریمه لحاظ میکند و ما به تفاوت مبلغ نسبت به موعد پرداخت در حق بیمه لحاظ میشود .

پس کسانی که تصور میکنند با پرداخت یک قسط تا مدت های حق بیمه برای آن ها ثابت میماند و میتوانند بصورت دلخواه پرداخت انجام دهند سخت در اشتباه هستند و باید با قسط بندی انجام شده که طبق نظر خودشان بوده پرداخت حق بیمه را بموقع انجام دهند .

قیمت خرید بیمه سربازی ۱۴۰۳ چگونه محاسبه میشود ؟

مبلغ بیمه بر اساس حداقل دست مزد مصوب در سازمان تامین اجتماعی تعیین میشود البته بر اساس موقعیت های شغلی مختلف و لیست بیمه و حقوق های اعلامی به سازمان تامین اجتماعی ممکن است حق بیمه برای افراد مختلف تفاوت داشته باشید .

در هر صورت برای خرید بیمه سربازی سازمان تامین اجتماعی حداقل دست مزد سالانه را در نظر میگیرد که در سال ۱۴۰۳ حدود هفت میلیون و سیصد هزار تومان است و از این مبلغ حق بیمه پرداختی نیروهای مسلح را کسر میکند و مبلغ نهایی برای پرداخت به شما اعلام میشود .

پس سال خدمت شما و میزان مبلغ بیمه پرداختی اصلا مهم نیست و حتی اگر ۱۰ سال قبل هم خدمت کرده باشید بر اساس نرخ امروز مبلغ خرید بیمه سربازی لحاظ خواهد شد .اگر کسی بمدت ۲۴ ماه خدمت کرده باشد در سال ۱۴۰۳ حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید پرداخت کند .

حداقل حق بیمه ماهانه ۷۵۰ هزار تومان است که در این محاسبه حق بیمه سربازی حداقل مبلغ ۴۵۰ هزار تومان میشود .

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه سربازی تامین اجتماعی

برای اینکه بتوانید بیمه سربازی را بخرید باید در ابتدا با بیمه تامین اجتماعی عقد قرار داد انجام دهید تا این امکان برای شما فراهم شود . برای اینکار میتوان بصورت حضوری در کار گزاری های بیمه یا غیر حضوری از طریق سامانه گفته شده تنها با ارائه مدارک شناسی ثبت نام انجام دهید .

با توجه به پیشرفت دولت الکترونیک و امکان استعلام گیری سازمان های مختلف از یکدیگر تقریبا مدارک کاغذی از سیستم ثبت نام ها حذف شده است و احراز هویت تنها با کد ملی و شماره موبایل بنام شخص انجام میشود .

بعد از ارائه مدارک و ورود رسمی به سازمان تامین اجتماعی با اولین پرداخت سوابق شما قابل مشاهده است و بعد از آن میتوانید اقدام به خرید بیمه سربازی کنید.

چگونه خدمت سربازی را به سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه کنیم ؟

خدمت مقدس سربازی در مقاطع مختلف و برای افراد مختلف مدت های متفاوتی دارد و ممکن است کسی ۲۴ ماه در حداکثر مدت سربازی خدمت کرده باشد و کشی دیگر با ۳ ماه خدمت به هر دلیلی تسویه کند و ترخیص شود .

در تمام این حالات میشود حتی یک ماه خدمت سربازی را به سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه کرد . فقط کافیه وارد سامانه تامین اجتماعی شوید و از قسمت خرید بیمه سربازی مبلغ تعیین شده طبق مصوب سال جاری را پرداخت کنید .

بعد از پرداخت مبلغ گفته شده مدت خدمت سربازی در سابقه بیمه شما لحاظ میشود و زمان بازنشستگی کوتاه تر خواهد شد .

خلاصه مطلب

درست است که تقریبا تمام آقایون میخواهند به نحوی از سربازی معاف شوند اما رفتن به سربازی مزایایی هم دارد و یکی از آن ها امکان لحاظ شدن مدت خدمت سربازی در سنوات بیمه تامین اجتماعی است . با خرید بیمه سربازی تمام مدت خدمت باعث کوتاه شدن زمان بازنشستگی میشود.

میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه تمام موارد مربوط به خدمت سربازی همین الان با تنها مرجع تخصصی مشاوره سربازی ایران تماس بگیرید.

بنر مشاوره سربازی تماس

3 پاسخ

  1. سلام ما ۲۱خدمت کردیم عمرمون گذشت اونم کردستان تیپ تکاور ۲۵ حالا باید بریم بیمه خدمت سربازی بخریم این چه قانونی دیگه

  2. باسلام خدمت آقایون و بانوان هرکسی نظرش بسیار م
    محترم به عقیده بنده حقیر شما اصلا کلاسربازی شما بیمه
    هستید حالا کسانی جنگیدن یسری هم پشت خط هرکسی وظیفه شوبه نهو احسنت انجام دادبدون حقوق ی
    حالا مابیایم از این بنده خدا پول بیمه خدمت سربازی همبگیرم البته ناگفته نباشه که من خودم هم جزئی از شما هستم
    ۲۷ماه خدمت کردم ۵۳سالمه دیگه توانایی ندارم درکمروآرتوروس اذیت میکنه از من سوال کرد چقدر خدمت کردی گفتم ۲۴ماه واقعافراموش کرده بودم گف
    تن خیرشم۲۷ماه خدمت کردی خوب پدر بیامرزعلم
    تمام دیجیتالی پس چرا منو میفرستی پل چوبی که
    مهربخوره که من خدمت کردم چهکاریه ببخشید
    همگی سرتونم درد آوردم از اسلامشهر برم پل چوبی برگه مهربخوره خدمت هم باید جزو بیمه باشد این نظر بنده حقیر بودخدا پشت پناه شما آقای رئیس بیمه حداقل بیمه رو ارزون کنید مردم توانایی داشته باشن خودشونو
    بیمه کنن با اجازه همگی خیلی خیلی عذر میخوام

    1. دقیقا درست گفتی سرباز باید بیمه باشد نه بعداز ۲۴ ماه خدمت بیایم پول دوسال بیمه رو پرداخت کنیم این آخر دزدی وبیشرفیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !