خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت

خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت

دسته ای از مشمولین وجود دارند که بعنوان ورزشکار حرفه ای فعالیت میکنند و قصد خروج از کشور را دارند.سرباز مشاور در این مقاله بطور تخصصی به موضوع خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت میپردازد.

در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط و مراحلی که یک ورزشکار برای خروج از کشور باید طی کند را مشاهده کنید.این مقاله را از دست نده تا اگر در چنین شرایطی هستی بدون مشکل از کشور خارج شی.

آیا خروج از کشور ورزشکاران مشمول امکان پذیر است؟

افرادی هستند که در سنین مختلف بطور حرفه ای ورزش میکنند و پیش می آید که بخواهند بدون استفاده از معافیت تحصیلی و شرایط دیگر برای شرکت در مسابقات بین المللی برای مدتی از کشور خارج شوند.

برای مثال ممکن است شخصی عضو تیم ملی والیبال در هر رده سنی باشد و به دلیل برگزاری مسابقات لازم است بیش از یک ماه از کشور خارج شود.در اینصورت طبق هیچکدام از شرایط تعریف شده امکان خروج وجود ندارد.

به همین دلیل سازمان وظیفه عمومی شرایطی با نام خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت سربازی ارائه کرده است و میتوان با استفاده از آن بر اساس زمانی که برای خروج از کشور تعیین شده است از کشور خارج شد.

پس اگر مشمولی در هر کدام از رشته های ورزشی در هر رده سنی قرار داشته باشد میتواند با هماهنگی فدراسیون ورزشی و ستاد کل نیروهای مسلح با قید وثیقه از کشور خارج شود و در موعد تعیین شده بازگردد.

نکته

این قانون شامل سفرهای ورزشی و شرکت در مسابقات است و مشمولینی که قصد ورود به لیگ های خارجی در هر رشته ورزشی را دارند نمیتوانند از این قانون استفاده کنند و تا تعیین و تکلیف وضعیت خدمتی تنها میتوانند از سفرهای مقطعی بهره مند شوند.

پیشنهاد ما به شما : معافیت مشمولین خارج از کشور

شرایط خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت سربازی

برای استفاده از این قانون حتما شرایطی وجود دارد در واقع میتوان گفت تمام ورزشکاران امکان استفاده از این شرایط را ندارند و معمولا اعضای تیم ملی رده های سنی میتوانند از آپشن وظیفه عمومی بهره مند شوند.

👈 مشمول غیبت غیر موجه نداشته باشد

پس هر مشمولی که غیبت دارد طبق قانون عمومی دریافت گذرنامه و خروج از کشور نمیتواند شامل این آئین نامه شود حتی اگر از ورزشکاران بنام کشور باشد.

👈 شرایط خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت سربازی : در حال خدمت نباشد

ورزشکاران زیادی هستند که برای گذراندن دوره خدمت سربازی وارد تیم های نظامی میشوند و از امریه ورزشی استفاده میکنند.این افراد هم در هر حال سرباز هستند و نمیتوانند از شرایط قانون خروج از کشور ورزشکاران استفاده کنند.

👈 داشتن معافیت تحصیلی

ورزشکاری که بالای ۱۸ سال است و سرباز هم نیست و غیبت هم دارد پس در حال تحصیل است در نتیجه ارائه گواهی اشتغال به تحصیل به وظیفه عمومی الزامی است.

👈 شرایط خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت سربازی : سرباز قهرمان باشد

افرادی در این کشور بوده اند که بعنوان قهرمان ملی محسوب میشوند مثل حسین رضا زاده و هتدی ساعی و خیلی دیگر از ورزشکاران رشته های مختلف، این افراد میتوانند با ارائه معرفی نامه از ستاد کل نیروهای مسلح به وظیفه عمومی از این خدمات استفاده کنند.

👈 وزارت ورزش و جوانان تایید کند

تنها نهادی که میتواند صلاحیت خروج از کشور ورزشکار برای شرکت در مسابقات را تایید کند وزارت ورزش است و حتما برای خروج از کشور ورزشکاران تاییدیه وزارت ورزش الزامی میباشد.

نکات بسیار مهم

اگر مشمولی در دوران بعد از ابطال معافیت تحصیلی باشد یعنی فارغ التحصیل یا اخراج شده باشد یا اینکه انصراف داده باشد و این کار را در سنوات مجاز یا ارفاقی داده شده از سوی وظیفه عمومی انجام داده باشد میتواند از این قانون استفاده کند.

مشمولی که دفترچه آماده به خدمت سربازی فرستاده باشد و تاریخ اعزام او مشخص شود میتواند تا قبل از تاریخ اعزام از کشور خارج باشد البته طبق قانون باید ۴۵ روز قبل از تاریخ اعزام به کشور مراجعت کرد که در غیر اینصورت وظیفه عمومی تصمیم گیرنده است.

در هر حالتی باید برای خروج از کشور حتی در صورت تایید ورازت ورزش و جوانان وثیقه نقدی بعنوان ضمانت برگشت ورزشکار گذاشته شود و بدیهی است در صورت عدم بازگشت بموقع وثیقه ضبط خواهد شد و امکان مرجوع کردن وجود ندارد.

مراحل خروج از کشور ورزشکاران بدون سربازی

تا اینجا درباره شرایط خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت سربازی مفصل صحبت کردیم و مشخص شد که اگر ورزشکاری بخواهد از کشور خارج شود باید دارای چه شرایطی باشد حال میریم سراغ مراحل اقدام رسمی برای خروج از کشور.

👈 اول

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه یا مدرسه محل تحصیل جهت ارائه به وظیفه عمومی

👈 دوم

در صورت نداشت گواهی اشتغال به تحصیل میتوان گواهی ابطال معافیت تحصیلی یا برگه آماده به خدمت سربازی( برگه سبز ) بدون غیبت به وظیفه عمومی ارائه کرد.

👈 سوم

دریافت گواهی تایید مسابقات ورزشی و مدت زمانی که مسابقات طول میکشد و اعلام تاریخ خروج از سوی فدراسیون و وزارت ورزش جهت ارائه به وظیفه عمومی

👈 چهارم

درخواست خروج از کشور در سامانه الکترونیکی نیروی انتظامی

👈 پنجم

قرار دادن وثیقه با مبلغ مصوب

توجه

دقت داشته باشید که حتما در حین تحصیل با استفاده از اشتغال به تحصیل برای دریافت پاسپورت با اعتبار ۵ ساله اقدام کنید در غیر اینصورت در فرجه یک ساله بعد از تحصیل پاسپورت صادر نمیشود و باید حتما برگه آماده به خدمت سربازی داشت.

مدارک خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت

برای ورود به مراحل اقدام رسمی باید مدارک مورد نیاز از طریق پلیس+۱۰ به وظیفه عمومی ارائه شود تا تایید خروج از کشور در سامانه پلیس ثبت شود.

✅ گذرنامه دارای اعتبار

✅ گواهی اشتغال به تحصیل

✅ گواهی موقت مدرک تحصیلی یا برگه ابطال معافیت تحصیلی

✅ برگه آماده به خدمت (برگه سبز)

✅ معرفی نامه ورزشکار از سوی فدراسیون

✅ معرفی نامه ورزشکار از سوی وزارت ورزش و جوانان

✅ معرفی نامه سرباز قهرمان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح

✅ تاییدیه بانک یا رسید سامانه جهت قرار دادن وثیقه

توجه

مراحل دریافت گذرنامه حتما بصورت حضوری است و افرادی که دارای گدرنامه نیستند حتی صرفا جهت دریافت باید وثیقه مصوب با نوع سفر را نزد وظیفه عمومی قرار دهند.

در پایان

اگر مشمولی شامل غیبت سربازی نشده باشد با چندین راه مختلف در عناوین سفرهایی که وظیفه عمومی تعیین کرده است میتواند از کشور خارج شود.خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت سربازی تنها یکی از چندین راه خروج از کشور است.

برای مشاوره در زمینه خروج از کشور ورزشکاران مشمول خدمت سربازی میتوانید همین الان با مجموعه سرباز مشاور تماس بگیرید تا به مشاور متخصص در زمینه خروج از کشور متصل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !