خدمت سربازی در ایران و جهان

خدمت سربازی در ایران و جهان
خدمت سربازی در ایران و جهان

در این مقاله قصد داریم تا شما را با چگونگی خدمت سربازی در ایران و جهان آشنا کنیم. خدمت سربازی در تمام دنیا رواج ندارد و در هر کشوری بسته به قواعد و قوانین هر کشور این مسله متفاوت خواهد.ایران در کنار کشورهایی چون آنگولا ، جمهوری آفریقای مرکزی ، چاد ، کوبا ، گینه بیسائو، رژیم اشغالگر، کره شمالی ، کره جنوبی وقرقیزستان خدمت اجباری بیش از ۱۸ ماه دارد.

وجود نیرویی اجبار با یک هزینه کم برای دفاع و رفع نیازهای داخلی برای هر کشور میتواند محبت باشد بر این اساس که نیروی کار در آماده ترین شرایط جسمی و روحی آن هم با حداقل درآمد، می تواند بسیاری از خدمات نیروهای مسلح را پوشش دهد.

همانطور که گفتیم نحوه انتخاب افراد برای خدمت سربازی براساس قوانین کشورها متفاوت است. در برخی از کشورها ، خدمت سربازی داوطلبانه می باشد شهروندان برای عضویت در ارتش به عنوان شغل خود ثبت نام می نمایند. در برخی کشورها هم نظام وظیفه حالت اجبار به خود میگیرد.

برای اطلاع از کسری خدمت سربازی کلیک کنید. 

خدمت نظام وظیفه عمومی در ایران

براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تمامی افرادی که به سن ۱۸ سال می رسند مشمول خدمت نظام وظیفه عمومی می شوند. حال شروع خدمت سربازی ممکن است در سن ۱۸ سال باشد یا بنا به یکسری تبصره و ماده های که وجود دارد این امر به تعویق بیفتد.

دوره سربازی بسته به شرایط فرد مشمول ممکن است کم و زیاد شود. به خاطر داشته باشید که خیلی از شرایط نیز وجود دارد که امکان معافیت دائم یا موقت را برای سرباز فراهم می آورد.

در نگاهی خیلی از افراد زمانی که اسم سربازی و فرد سرباز به گوش می خورد این تصور ایجاد می شود که خدمت سربازی صرفا برای دفاع از امنیت و مرزهای ملی انجام می شود در صورتی که خیلی از وظایف محوله به سربازان هیچ ارتباطی با امنیت و دفاع کشور ندارند، بسیاری از سربازان در بخش های اداری یا خدماتی مشغول به ایفای خدمت سربازی خود می شوند.

برای رزرو وقت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

خدمت سربازی در ایران و جهان

مزیت بهره گرفتن از نظام وظیفه عمومی

۱-کوچکسازی نیروی ارتش در مقابل، ارتقای سطح کیفی و حرفهای آنها از طریق آموزش بهتـر و تجهیزات پیشرفت بهتر نظامی
۲-صرفه جوییهای اقتصـادی نیز مسله ای دیگرای است که خدمت سربازی به آن کمک میکند چرا که میتوان به جای داشتن یک نیروی همیشگی با حقوق دریافتی ثابت و زیاد یک نیروی موقت با حقوقی اندک داشت .
۲-روند تحولات جهانی و ظهور تهدیدهای مداوم و جدیـد در برابـر امنیـت کشـورها، نارسایی ارتشهای سنتی و مبتنی بر نظام وظیفه اجبـاری را حتمی می کند.
۳- توسعه فنـاوریهـای جدیـد و بـروز تهدیـدهای متنـوع، لـزوم یادگیری مداوم را برای نیروهای مسلح کشورها الزامی می نماید.
۴-سربازان داوطلب و متناسب با نیازهای واقعی دفـاعی بهتـر مـیتواننـد آمـوزشهـای تخصصی لازم را ببینند و در نتیجه، سطح کیفـی آمـوزش ارتقـا پیدا می کند.
۵-کشورهایی که بنا به دلایلی از جمله از لحـاظ سیاسـی، سـاختاری و یـا ژئـوپلیتیکی، توانـایی داشتن یک نیروی مسلح بزرگ را ندارند، میتوانند با استفاده از نیروهای سربازی با یک هزینه کم امنیت خود را تا حدودی در صورت نیاز تامین کنند.
۶-خیلی از کشورها داشتن یک نیروی مشخص نظامی گسترده را لازم نمی بینند در این راستا برای احتیاط از یک نیروی مکمل در این حوزه بهره می برند و به این طریق هزینه ای را هم برای داشتن یک نیروی وسیع صرف نمی کنند.

حال که با شرایط خدمت سربازی در ایران و جهان آشنا شده اید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معافیت سربازی با مشاوران ما در مرکز سرباز مشاور تماس حاصل فرمایید.

بنر مشاوره سربازی تماس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !