آشنایی با تمامی معافیت های مورد تایید سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا

آشنایی با تمامی معافیت های مورد تایید سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، تقریبا تمام اقایون بعد از ورد به سن مشمولیت آرزو دارند تا از خدمت سربازی معاف شوند و تقریبا شخصی وجود ندارد که از خدمت سربازی حتی در بهترین جای ممکن لذت ببرد.در اینجا تمامی حالت های ممکن برای معافیت که توسط سارمان نظام وظیفه عمومی تدوین شده است بیان خواهد شد با سرباز مشاور همراه باشید.

-معافیت های پزشکی که معمولا برای دریافت آن بسیار سخت گیری میشود و مواردی همچون در حین تحصیل بودن،مدرک تحصیلی،درجه و عوارض بیماری،اختلال عملکردی عضو بیمار در نظر گرفته میشود و جالب است بدانید داشتن غیبت و شرایط سنی تاثیری در گرفتن این معافیت ندارد.

-معافیت کفالت از دیگر موارد معافیتی هست که همچون معافیت های پزشکی بسیار گسترده است و دارای انواع مختلفی مثل کفالت مادر،پدر،خواهر،برادر و حتی همسر و فرزند و در موارد بسیار نادر کفالت مادر بزرگ و پدر بزرگ میباشد که هر کدام از این موارد آیین نامه ها و شرایط خاص خود را دارد اما قانون ثابتی که در تمامی حالات اجرا خواهد شد نداشتن غیبت غیر موجه میباشد،نکته جالب در درباره این معافیت این است که حتی در حین تحصیل هم قابل دریافت میباشد.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت سربازی

-معافیت ایثارگری که زمزمه های حذف کامل آن به گوش میرسد جز مواردی است که بیشترین تغیرات آیین نامه ای را داشته است و با توجه به میزان حضور در جبهه،درصد جانبازی،شهادت و آزادگی پدر،مادر،خواهر یا برادر میشود معافیت گرفت.در این دسته از معافیت ها هم نداشتن غیبت غیر موجه از موارد حتمی دریافت معافیت است.

-معافیت شرایط سنی یا افع رهبری که مربوط به افراد بین ۴۶ تا ۵۰ سال است نیز جز شرایط معافیت از خدمت سربازی میباشد که بر اساس مدرک تحصیلی و سن هر ساله توسط سازمان نظام وظیفه اطلاع رسانی میشود.

-یکی دیگر از انواع معافیت های سربازی معافیت شرایط خاص مانند معافیت مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد یا خرید خدمت سربازی میباشد که البته چون خیلی کم انجام میشود به مواردخاص معروف شده است با این حال این معافیت ها نیز شرایط و تبصره های خاصی دارد و جنبه عمومی ندارد.

آخرین تغیرات خدمت سربازی و معافیت ها

آشنایی با تمامی معافیت های مورد تایید سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا

طبق آخرین تغیرات در سال جاری مدت خدمت سربازی نسبت به قبل ۳ ماه افزایش پیدا کرد البته برای سربازان غیر بومی مدت خدمت سربازی همچنان مثل قبل است همچنین خدمت در مناطق عملیاتی و بد آب و هوا و جزایر هرکدام دارای ۳ ماه کسری میباشد.

در سال جاری فراخوان بازگشت به خدمت سربازی برای مشمولین غایب بصورت عمومی اعلام شد و در صورت اعلام حضور مشمول مورد بخشش سنوات خدمتی خواهد شد و اضافه خدمت پشت دفترچه ای بخشیده میشود.

از دیگر اتفاقات اجرایی شدن قانون کسری خدمت متاهلی و فرزند برای مشمولین است که تا قبل از این سابقه نداشته است.همچنین حقوق سربازی با توجه به درجه و تاهل بطور چشم گیری افزایش پیدا کرد و میانگین حقوق دریافتی به ماهی یک و نیم میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

در رابطه با تغیر معافیت ها بیش ترین تغیرات در معافیت های پزشکی به چشم میخورد که در مواردی همچون معافیت های چشم،کف پای صاف،قلب و واریکوسل بطور محسوس شرایط بسیار سخت تر شده است و تقریبا بدون داشتن مشکل حاد و مدرک تحصیلی زیر کارشناسی نمیتوان معاف شد.

جزئیات مهم معافیت سربازی غایبان

غایبین و افرادی که اصطلاحا فراری هستند میتوانند از معافیت استفاده کنند و اینگونه نیست که چون غایب هستند از تمامی شرایط معافیت آن ها ممانعت شود.

اما بطور قطعی و واضح میشود گفت فردی که دارای غیبت غیر موجه هست به هیچ عنوان از معافیت های کفالت و ایثارگری حتی در صورت داشتن تمامی شرایط نمیتواند استفاده کند و باید به سراغ معافیت های پزشکی یا خرید خدمت سربازی یا افع رهبری برود.

بررسی مزیت ها و معایب هرکدام از معافیت های سربازی

آشنایی با تمامی معافیت های مورد تایید سازماننظام وظیفه عمومی ناجا

قطعا نمیتوان همه چیز را با هم داشت و طبق ضرب المثل قدیمی نمیشه هم خرو داشت و هم خرما! در رابطه با معافیت های سربازی هم همینطور هست بعنوان مثال زمانی که معافیت پزشکی صرع یا تشنج میگیری نباید انتظار استخدام از ارگان های دولتی داشته باشی یا وقتی معافیت اعصلب و روان میگیری درسته که از سختی های خدمت سربازی دور میشی اما از گرفتن گواهینامه محروم خواهید شد

.یا اگر در سپاه پاسدارن خدمت سربازی را بگذرانی و در آینده قصد مهاجرت داشته باشی معمولا اینطور بوده است که کشورهای آمریکا و کانادا و بعضی کشورهای اروپایی برای دادن ویزا سخت گیری میکنند.پس قبل از هر اقدامی بطور کامل هرچیزی را که برای آینده در سر داری کاملا بررسی کن و بعد اقدام کن چرا که ابن مسیر به هیچ عنوان قابل برگشت نخواهد بود.

شرایط معافیت سربازی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

در صورتی که خانواده ای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشد سازمان نظام وظیفه یکی از پسرهای خانواده را که سرپرست خوانواده انتخاب کرده است از خدمت سربازی معاف خواهد کرد پس در این حالت برای گرفتن کفالت وجود چند پسر بلا مانع میباشد.

اما طبق قانون اول کفالت داشتن غیبت قطعا بزرگترین مانع برای اخذ معافیت کفالت است.درصورتی که دارای این شرایط هستی حتی با وجود در حین تحصیل بودن کافیست با اخذ گواهی از بهزیستی یا کمیته امداد و ارائه با سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام به تشکیل پرونده و گذراندن مراحل کمیسیون کنی تا از خدمت سربازی معاف شی.

معافیت سنی خدمت سربازی شامل چه کسانی میشود؟

شاید باورتان نشود اما افرادی هستند که اینقدر برای رفتن به خدمت سربازی مقاومت نشان میدهند که حتی نظام وظیفه هم از رو میرود و حاضر به معاف کردن این افراد از خدمت سربازی میشود.این افراد با توجه به مدرک تحصیلی که دارند معمولا بین سنین ۴۶ تا ۵۰ سالگی از خدمت سربازی معاف خواهند شد و میتوانند از تمامی خدماتی که برای انجام آن کارت پایان خدمت نیاز هست همچون گرفتن پاسپورت استفاده کنند.

اگر مقاومت بیشتری به خرج دهند و برای گرفتن کارت حاضر و آماده پایان خدمت حتی تا نزدیک ترین پلیس+۱۰ مراجعه نکنند و از سن ۵۰ سالگی عبور کنند طبق اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی شناسنامه عکس دار آن ها همان کارت پایان خدمت محسوب میشود.

راه حل های عالی برای معافیت از خدمت سربازی

اگر بطور کامل از معافیت نا امید شده اید برای نرفتن به سربازی یا حداقل داشتن شرایط بهتر میشه از مواردی همچون ثبت اختراع یا انجام پروژه های کاربردی با صرفه اقتصادی استفاده کرد تا حد زیادی از خدمت شما کسر خواهد شد یا حتی دورکار میشوید و در منزل بدون حضور در محیط نظامی خدمت را سپری میکنید.

یکی دیگر از راه حل های قانونی گرفتن امریه سربازی هست که قطعا نسبت به خدمت در پادگان شرایط بسیار متفاوت است و همچون کارمند اداره دولتی با شما رفتار خواهد شد.

پیشنهاد میکنم اگر شامل دو مورد بالا نیستید سراغ مواردی همچون طلاق سوری یا ایجاد آسیب های جسمانی برای معافیت پزشکی یا بدتر از آن کارهای غیر قانونی درست کردن کارت پایان خدمت نروید چرا که طبق تجربه چندین ساله در این حوزه تبعات آن بیشتر از مزیت های آن خواهد بود.

تعرفه های جدید صدور کارت معافیت خدمت سربازی

بعد از اینکه مراحل معافیت طی شد و فرد شامل معافیت کفالت یا معافیت پزشکی شد بعد از جلسه کمیسیون آخرین اقدام پرداخت هزینه صدور کارت پایان خدمت است و دیگر تا زمان دریافت کارت پایان خدمت درب منزل شما کاری با سازمان نظام وظیفه عمومی نخواهید داشت.هزینه معمولا بین ۲۵۰ تا ۲۹۰ هزار تومان میباشد و بدیهی است این عدد هر ساله قابل تغیر یا افزایش میباشد.

آیا امکان معافیت از خدمت برای سربازان فراری وجود دارد؟

آشنایی با تمامی معافیت های مورد تایید سازماننظام وظیفه عمومی ناجا

مشمولین سه دسته هستند اول کسانی که بموقع بخدمت سربازی میروند،دوم کسانی هستند که در زمان مقرر خود را برای انجام خدمت سربازی به سازمان نظامم وظیفه عمومی معرفی نمیکنند که به آن ها اصطلاحا مشمولین غایب گفته میشود و در نهایت افرادی هستند که خود را بموقع معرفی کرده اند اما در حین خدمت بنا به هر دلیلی که البته غیر موجه هست خدمت سربازی را ترک کرده اند.

طبق توضیحاتی که داده شد هرکدام از معافیت ها شامل تبصره و شرایط خاص خود است و حتی فردی که از خدمت سربازی فرار کرده است نیز میتواند از معافیت استفاده کند اما برای استفاده از هرکدام از معافیت ها لازم است خود را به یگان خدمتی معرفی کند و پس از طی مراحل قضایی مشخص با تاییدیه یگان خدمتی مراحل اخذ معافیت را آغاز کند.بدیهی است بعد از معاف شدن لازم است در انتها مراحل تسویه از یگان انجام شود.

روش های باور نکردنی معافیت از سربازی

قطعا روش های زیادی برای معافیت از خدمت سربازی وجود دارد که حتی خود شخص از وجود آن بیخبر است! برای مثال ممکن است شخصی دارای بیماری پوستی همچون اگزما باشد اما چون اطلاعات کافی ندارد فکر میکند یک حساسیت پوستی ساده است غافل از آن که میتواند بواسطه آن بطور کامل از خدمت سربازی معاف شود یا بعضی دیگر فکر میکنند اگر برادر داشته باشند نمیتوانند از معافیت کفالت استفاده کنند در حالی که اینطور نیست و در شرایط خاص امکان پذیر است.

پس شما برای اینکه بدانید آیا دارای شرایطی هستید یا نه قطعا لازم است اطلاعات کافی داشته باشید یا با مشاورین مجرب و مطلع مشورت کنید. در این مقاله به تفصیل در خصوص آشنایی با تمامی معافیت های مورد تایید سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صحبت شد، امید می رود که بهره کافی را برده باشید.

شما میتوانید همین حالا برای مشاوره سربازی با ما تماس بگیرید.

بنر مشاوره سربازی تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !