حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳

👈 با توجه به ابلاغیه های صادر شده برای مشمولین غایب و اعزام الزامی آن ها به خدمت و همچنین با توجه به دغدغه همیشگی مشمولین قبل از اعزام در این مقاله به بررسی حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ میپردازیم تا در این مورد هم اطلاعات کافی داشته باشید.

در ادامه مطلب در رابطه با مصوبه مجلس در رابطه با حقوق سربازی و حقوق سربازان در سال های اخیر و همچنین نحوه تعین حقوق سربازی صحبت میکنیم.اگر مشمول در حال اعزام هستید یا جز مشمولین متاهل هستید حتما تا انتها با ما همراه باش.

مقالات مرتبط : اطلاعاتی در مورد چگونگی گرفتن امریه سربازی و مقدار حقوق آن

حقوق سربازی در سال گذشته

👈 بعد از اینکه آمریکا از توافق برجام خارج شد و رییس جمهور این کشور شروع به اقداماتی تحت عنوان فشار حداکثری کرد بطور ناگهانی تقریبا همه چیز در کشور قیمت چند برابری پیدا کرد.در نتیجه برای اداره کشور و کاهش فشار بر قشر های مختلف جامعه سال به سال با توجه به نرخ تورم حقوق ها افزایش پیدا کرد.

مشمولین زیادی در کشور به دلیل هزینه های زیاد زندگی از رفتن به سربازی امتناع میکردند همچنین مشمولین متاهل زیادی بودند که به همین دلیل در دوران خدمت سربازی دچار مشکلات خانوادگی میشدند.

از سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون بودجه حقوق سربازی رشد چند برابری پیدا کرد و حقوق سربازی از اعداد حدود ۲۰۰ هزار تومان به حدود یک میلیون تومان رسید که با توجه به تاهل و منطقه خدمتی کمی متفاوت بود.

متاسفانه مشکلات اقتصادی بر طرف نشد و به همین دلیل در سال ۱۴۰۱ دوباره حقوق پایه تمامی کارمندان کشور و همچنین سربازان افزایش پیدا کرد و اکثر سربازان در حدود ۲ میلیون تومان حقوق دریافت میکردند. البته مدرک تحصیلی و تاهل و منطقه خدمتی همچنان تاثیر گذار بود و در بهترین حالت سربازانی بودند که تا ۶ میلیون تومان هم حقوق میگرفتند.

در دوران سربازی تمامی مسولیت غذا و پوشاک و بیمه سربازی بر عهده یگان خدمتی است و بنظر میرسد سربازان بومی و غیر بومی با کمترین هزینه زندگی تقریبا حقوق مناسبی دریافت میکنند البته این موضوع بیشتر برای سربازان مجرد و سربازانی که مسولیت زندگی بر گردشان نیست مناسب بود.

موضوعات مرتبط : شرایط معافیت سربازی

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳

حقوق سربازان در سال 1403

👈 با تقدیم بودجه از سوی دولت به مجلس برای تصویب نهایی بودجه سال ۱۴۰۳ تصمیم گرفته شد تا حقوق کارمندان دولت بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند همچنین حداقل دستمزد کارگران و مشاغل آزاد تا حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

با این حساب حقوق سربازی هم در سال ۱۴۰۳ قطعا افزایش پیدا خواهد کرد و طبق آخرین مصوبه مجلس حداقل حقوق سربازی به عدد ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان میرسد و حداکثر حقوق حدود ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

در واقع افزایش حقوق تقریبا ۵۰ درصدی محاسبه شده تا مشمولین غایب و متاهلین و همچنین سربازان فراری تا جای امکان بدون نگرانی در محل خدمت حاضر شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که حقوق های گفته شده حقوق خام هستند و قطعا کسوراتی از جمله بیمه ،استحقاقی و دیگر مسائل باعث خواهد شد تا دریافتی نهایی کاهش پیدا کند.در هر صورت انتظار میرود سربازان در حالت های تعین شده بین ۴ تا ۶ میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

موضوعات مرتبط : هر آنچه که باید از معافیت پزشکی بدانید.

حقوق سربازان بر چه اساسی تعین میشود؟

👈 مدرک تحصیلی

از گذشته تا به همین الان اولین موردی که در حقوق و درجه نظامی سرباز تاثیر گذار است مدرک تحصیلی میباشد.افراد دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم کمترین و مشمولین دارای مدرک تحصیلی دکتری عمومی و دکتری تخصصی بیشترین حقوق را دریافت میکنند.

مطلب پیشنهادی به شما : تاثیر تحصیلات بر درجه نظامی سربازی

👈 یگان خدمتی

میزان حقوق برای سربازان یگان های حاضر در شهر ها و مناطق با امکانات در حداقل حقوق محاسبه شده است و بلعکس سربازانی که در مناطق عملیاتی و مرزی خدمت میکنند دارای حداکثر حقوق دریافتی هستند.

معمولا حقوق یگان های مرزبانی و تیپ های عملیاتی ارتش چه برای کادر آن یگان و چه برای سربازان در بالاترین میزان ممکن در نظر گرفته میشود همچنین مدت خدمت سربازی این مشمولین ۶ ماه کمتر است و مرخصی های بیشتری هم دارند.

👈 تاهل

مشمولین متاهل علاوه بر امتیازاتی همچون کسری خدمت تاهل و تقسیم در یگان بومی که دارند دارای حقوق بیشتری هستند و حداقل حقوق تعریف شده در سال ۱۴۰۳ برای آن ها ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نکته

👈 ممکن است سربازی با مدرک تحصیلی کمتر که در مناطق عملیاتی خدمت میکند از سرباز دارای مدرک تحصیلی مانند کارشناسی ارشد یا دکتری که در محل بومی زندگی خدمت میکند حقوق بیشتری داشته باشد پس اگر تفاوتی بین حقوق سربازان مشاهده کردید تعجب نکنید!

👈 طبق اساس گفته شده برای محاسبه حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ بیشترین حقوق را سرباز متاهلی که دارای مدرک پزشکی یا PHD است و در مناطق عملیاتی خدمت میکند میگیرد.

👈 مشمولین متاهل دارای فرزند علاوه بر کسری خدمت فرزند به ازای هر فرزند حق عائله مندی دریافت میکنند که برای هر فرزند بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حقوق سربازی چقدر کفاف زندگی را میدهد؟

حقوق سربازی چقدر کفاف زندگی را میدهد؟

👈 باید صادق باشیم و با توجه به هزینه های زیاد زندگی که مردم را تحت فشار قرار داده و عدد خط فقری که اعلام شده نه تنها حقوق سربازی بلکه حقوق کارمندان هم در بسیاری از خانواده ها و شهر ها نمیتواند کفاف زندگی را بدهد.

اما میتوان گفت در حال حاضر حقوق های تعین شده مقدار مناسبی برای سربازان مجرد و یا سربازان متاهلی است که در شهر های کوچک و بدون امکانات ساکن هستند و در شهر شان در حالت عادی حتی همین میزان حقوق را هم دریافت نمیکنند.

در نتیجه میتوان گفت حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ برای بعضی از مشمولین اصلا کافی نیست و با توجه به شرایط شخصی سرباز مجبور است منبع درآمد دیگری هم داشته باشد و از طرفی برای بعضی از سربازان حتی بسیار مناسب و مورد توجه است.

دوباره تاکید میکنیم که علاوه بر حقوق دریافتی باید موارد دیگری را در کفاف حقوق معیار قرار داد. میتوان به این موضوع اشاره کرد که تمامی هزینه های اسکان و خوراک و حتی پوشش و بهداشت سربازان بر عهده یگان است و سربازان در طول خدمت حداقل هزینه را دارند.

همچنین بیمه سربازی خدمات درمانی را برای سربازان رایگان میکند و مدت خدمت سربازی بعد از خدمت بعنوان سنوات در سوابق بیمه ای مشمولین اضافه میشود.

نتیجه گیری

👈 سربازی دورانی است که الزاما باید گذرانده شود و چه بهتر که این دوران در زمان خودش و سن مناسب انجام شود. اگر جز مشمولین غایب هستید و ابلاغیه برای شما صادر شده است پیشنهاد میکنیم وارد خدمت سربازی شوید.

چرا که قبل از این دوران شرایط حقوق و نوع خدمت قطعا سخت تر بوده است.این مقدار حقوق درست است آنچنان به چشم نمی آید اما باید اعتراف کرد هر سرباز تقریبا به اندازه حقوق وزارت کار دریافتی دارد در واقع در حال حاضر سربازی را میتوان شغل در نظر گرفت.

امیدوارم توانسته باشیم تا بخشی از دغدغه های شما را با پوشش اخبار مربوط به سربازی کاهش بدیم.در صورت وجود هر گونه سوال راجع به حقوق سربازی و دیگر موارد از جمله معافیت میتوانید با تنها مرکز تخصصی مشاوره سربازی کشور تماس بگیرید.

26 پاسخ

  1. همش شعاره امروز حقوق هارو واریز کردن دو میلیون و هشصد هزارتومن واسه سرباز صفر مجرد واریز کردن
    ۴ میلیون کجا بود😂

  2. کوروشم ۱۴ ماه خدمت والا تا الان که با مدرک دیپلم به من دو میلیون و سیصد و هفتاد نهایت نود تومن میدادن ببینیم تو این ۹ ماه دیگه چه قدر میدن به ماند به بادگار:)

  3. والله من مرز بودم ۲تومن میگرفتم الان شهر خودمم ۲تومن میگیرم تا الانم ندیده بودم یکی بگه من ۹تومن ۶تومن یا …..
    میگیرم وقتتونو با

  4. بعضیاتون کرسی شعر نگید واقعا تو این سن دوسال خیلییی زیاده خیلییی

    1. سلام به نظرم مقدار حقوق کافی نیست حتی برای مجرد چه برسه به متاهل ولی چون اجباریه راهی نیست من خودم ۱۴۰۲/۳/۱ اعزام میشم برام آرزوی موفقیت کنید 🙏🤲🤲 التماس دعا شما هم تو این فکر نباشید که نرید چون یه سری امتیاز ها رو با کارت پایان خدمت میشه گرفت موفق باشد.

      1. بله راست میگی آشخور برج گوز😂😂😹😹تو آموزش ب گوه خوردن می‌افتی من خودم ۱۴۰۰/۱۰/۱ هستم ۱۴۰۲/۳/۱ تصویه هستم ولی تو تازه شروع کاری 😂مرزبانی هستم من ۱۸ ماهه کل خدمتمون مال تو ایشالله ۲۴ ماه میشه 😂😂😂😂 با افتخار خدمت میکنی اونوقت بهت میگم راحته یا سخته 😹🤣🤣🤣🤣

      2. من یه ماه خدمتم تموم شده بعد الان حتی کار تو شرکتم بدون کارت پایان خدمت قبولت دارن همش چرته نیری میگن واجبع داریش هیچ منفعت و سودی ندارع ینی این نیس بگی خدمت کنم دیگه تموم میرم سر کار ن همش گول زدنه ‌.ایشاالله بری ب سلامت گفتم اینو بگم ک هر جوری فکرشو کنی منفعتی نداره

  5. سربازی واقعا برای مرد مناسبه خودم الان ۵ ماهه که خدمت میکنم خیلی چیز های خوبی یاد گرفتم خیلی چیز ها رو درک میکنم واقعا ارزش داره آدم بره خدمت و تجربیات بهتری رو کسب کنه .

  6. سلام من با توجه به اینکه توجیه شدم و فلسفه سربازی را فهمیدم اما باید این نکته را بگم من ماهی یک و هشتصد حقوق میگیرم در صورتی که تا قبلش تهران که بودم برجی هجده میلیون درامد داشتم این وضعیت سربازی،بلا شک ظلمه و تحت عنوان حق الناس قرار میگیره که یک جوان را مجبور به دو سال خدمت بکنی تحت الزامات قانونی،بعدم بهش پولی ندی،و در جریان باشید آقایون که چرا ،چرا بعد از ساخته شدن دیوار چین دوبار مغول ها حمله کردند و چین را ویران کردند بدون اینکه دیوار مانعشون بشه،
    الحمد لله رب العالمین

  7. حقوق سرباز امریه متاهل با مدرک ارشد که از شهرهای دیگر به تهران خواهد رفت چقدر خواهد شد

    1. بعضیا همچنین میگن وفت تلف کردنه که انگار تو تون دوسال اورانیوم غنی میکنن

      1. اون بعضیا قطعا توانمندی های خودشون رو دارن. بعضی دیگه هم که شما جزو اون بعضی دوم هستید، قطعا نه هنری دارن و نه سواد خاصی. بنابراین اون بعضیای دوم، بعضیای اول رو مثل خودشون می پندارند.

      2. ممنون میشم بی منطقی خودتون رو اینجا نشون ندی . به شما اصلا ربطی ندارد تو این دو سال ما چیکار میخوایم بکنیم . شما فهم از آینده و پیشرفت نداری

      3. مرد نا حسابی چرا جمع میبندی، تو خودت بیخواصیت هستی فکر میکنی بقیه هم مثل خودت هستن، همین بعضی‌ها کلی کار ودفتر و حساب رسی دارند، که دوسال دور بشن نابود میشن و وقتی برگردن دیگه زندگی واسشون تمام شده هست،،، تو که نمیدونی از سر چه معیاری این حرفهارو میزنی و زورت میاد یه چیزی از دهنت پرت کردی و بیخواصیت هستی.. الان دیگه مثل چندین سال پیش نیست آدم عرق بریزه و با بوی‌گه بیاد خونه، الان زمانی هست تو خونه یا تو دفتر با دانش و سواد مکفی پول حسابی و آینده سازی میکنی و هیچ کسی حاظر به تن دادن سربازی اجباری نیست، قبلا برای فرار از هر کاری طرف خدمت میرفت،،،

        **** اینجا ایران کمیسیون میگیرن که طرف معاف بشه و خدا خدا میکنه معاف بشه، اما کشورهای پیشرفته کمیسیون میگیرن که طرف صلاحیت رفتن به خدمت رو داره یا نه چون فوقالعاده مزایا و حقوق داره و جوون‌هاشون هم سرو دست میشکنن واسه خدمت رفتن، و بشدت در جامعه از احترام برخورد دار هستن و برای هر کاری و ثبت نام در الویت هستن،،،، مطالعه کن متوجه میشی،،، اما مسئولین ما تنها کاری که کردن فکر نکردن هست، حقوق رو بگیرن اختلاس کنن بیخیال مردم و قانون***

  8. یه فرد متاهل با بچه از صب تا شب کار می‌کنه ده دوازده تومن در میاره بزور خرج بچه هاشو در میاره چجوری بره سربازی اخه چجوری.فقط بگین رو کدوم منطق سربازی اجباری با این تورم و گرانی اونم تو شرایط صلح ن جنگی هست ن چیزی

    1. سلام به نظرم مقدار حقوق کافی نیست حتی برای مجرد چه برسه به متاهل ولی چون اجباریه راهی نیست من خودم ۱۴۰۲/۳/۱ اعزام میشم برام آرزوی موفقیت کنید 🙏🤲🤲 التماس دعا شما هم تو این فکر نباشید که نرید چون یه سری امتیاز ها رو با کارت پایان خدمت میشه گرفت موفق باشد.

  9. من خودم رفتم سربازی سه بچه داشتم حقوق ماهی هشت میلیون میدادند وکفایت زندگی من کرد شکرالله سال ۴۰۱نوید هستم ازکستگ

    1. من یه سرباز مجرد هسم ولی مشکلات دارم با این گرونی با این کرایها نمیتونسم چیزی بگیرم ماهی ۲میل چیزی نیس کفالت داشتم سرباز کفالت با سرباز متهل هیچ فرقی نمیکنه یکم پیگیر باشین ممنون

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !