معافیت کف پای صاف ۱۴۰۳

معافیت سربازی کف پا
معافیت سربازی کف پا

آیا کف پای صاف باعث معافیت سربازی میشود؟

قطعا یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از مشمولان را درگیر کرده است معافیت کف پای صاف است. سوالات زیادی در مورد این مسئله وجود دارد. در جواب باید گفت معافیت صافی کف پا همچنان در بین قوانین وجود دارد اما نسبت به گذشته تغییرات بسیاری داشته است.

اگر میخوای بدونی که معاف میشی یا نه یا اینکه راه تشخیص صافی کف پا را یاد بگیری حتما تا انتها با سرباز مشاور همراه شو تا از آخرین قوانین مربوط به معافیت کف پاس صاف مطلع شی.

علت ایجاد شدن صافی پا

  1. وراثت
  2. افزایش وزن
  3. آسیب های وارد شده به پا
  4. مشکلات دیابتی
  5. شکستگی پا
  6. ابتلا به برخی بیماریها مانند آرتریت روماتوئید
  7. سن

شرایط معافیت کف پای صاف

در گذشته ای نه چندان دور موارد بسیار زیادی برای معافیت پزشکی وجود داشت و بر این اساس افراد زیادی هم توانستند از خدمت سربازی معاف شوند اما هرچقدر که جلوتر آمدیم به دلیل بالا رفتن سطح تحصیلات،کمبود سرباز و تغیر رشد جمعیتی جوان کشور قوانین سخت تر شد و بسیاری از مواردی که معافیت دائم داشت از آیین نامه های معافیت حذف شد.معافیت صافی کف پا نیز جز این موارد است.

در آیین نامه جدید معافیت صافی کف پا آمده است در صورتی که مشمول دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر باشد تنها میتواند معاف از خدمات رزمی استفاده کند اما برای افرادی که مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی دارند شرایط کمی راحت تر است.

بدین صورت که در صورت صافی شدید کف پا و دفومورتی مچ پا یا همان انحراف شدید پا به داخل یا بیرون و اختلال در راه رفتن طبیعی معافیت بصورت دائم در نظر گرفته میشود.بدیهی است برای معافیت دائم باید تمام شرایط را داشت و صرفا صافی کف پا موجب معافیت نمیشود.

همچنین در این مورد از معافیت های پزشکی با توجه به تاثیر مدرک تحصیلی در نوع و میزان معافیت به هیچ عنوان در حین تحصیل نمیتوان درخواستی برای معافیت ثبت کرد و حتما باید به نوعی مشمول فارغ التحصیل یا انصرافی یا اخراجی باشد همچنین داشتن غیبت یا سن مشخصی در این مورد مدنظر شورا و کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی نخواهد بود.

معافیت کف پاس صاف در بخش هشتم آیین نامه بیماری های دارای معافیت که مربوط به بیماری اسکلت و استخوان است قرار دارد. میتوانید در این بخش در بند ۳۰ جزئیات مربوط به این موضوع را مشاهده کنید.

در آیین نامه علاوه بر شرایط شهودی معافیت صافی کف پا از این اصطلاح پزشکی استفاده شده است:

Hill valgus  

در توضیحات این بخش به انواع سخت صافی کف پا بهمراه دفورمیتی مچ پا اشاره شده است و انواع دیگر صافی کف پا مانند Rigid یا Flexible تنها دارای معاف از خدمات رزمی با داشتن هر مدرک تحصیلی حتی دیپلم اعلام کرده است.

پیشنهاد میکنیم جهت تشخیص دقیق حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

شرایطی که منجر به معاف از رزم شدن با کف پای صاف میشود

معافیت پزشکی صافی کف پا

همانطور که گفته شد و مطالعه کردید قوانین سخت گیرانه ای برای معافیت کف پای صاف وجود دارد و نمیشود به سادگی در این بخش از خدمت سربازی معاف شد. معمولا اکثر کسانی که اقدام میکنند در نهایت معاف از خدمات رزمی میشوند.مهم ترین دلایل این ها هستند:

  • داشتن مدرک کارشناسی
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد
  • داشتن مدرک دکتری
  • داشتن مدرک یکی از رشته های پزشکی
  • عدم مشاهده دفورمیتی در مچ پا
  • عدم شدت در صافی کف پا
  • عدم مشاهده عارضه ( پا درد ، کمر درد و دیگر موارد )
  • کف پای صاف از نوع Rigid یا Flexible

توجه

بدون شک با داشتن حتی یکی از شرایط بالا معاف از رزم خواهید شد و از انجام یک سری از فعالیت های سنگین و نظامی معاف میشوید .داشتن معاف از رزم صافی کف پا هیچ ارتباطی به تقسیم محل خدمت سربازی یا کاهش مدت دوره آموزشی یا حتی خدمت سربازی ندارد.

چرا کف پای صاف از سربازی معاف است؟

کسانی که دچار صافی کف پا هستند و مدرک تحصیلی آن ها کمتر از کارشناسی است به دلیل اینکه درجه نظامی خاصی ندارند قطعا در اولویت فعالیت های یدی و نظامی قرار میگیرند و در نهایت با توجه به تشدید عوارض ناشی از این مشکل از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

کسانی که مدرک تحصیلی آن ها کمتر از کارشناسی است در خوشبینانه ترین حالت دارای درجه گروهبانی خواهند بود و به همین دلیل انجام این وظایف برای آن ها الزامی میباشد:

  • تقسیم در یگان خدمات
  • تقسیم در یگان پشتیبانی
  • تقسیم در یگان پاسدار
  • انجام نگهبانی های طولانی مدت
  • حضور در اردوگاه ها و مانور های نظامی
  • انجام فعالیت های بدنی سنگین

با وجود این وظایف و عدم توانایی کافی در این افراد همچنین سختی هایی که در دروه آموزشی وجود دارد و حتی مشکلاتی در زمان پوشیدن پوتین برای این افراد پیش می آید رای شورای پزشکی مبنی بر معافیت دائم است.

از کجا بفهمیم کف پای صاف داریم

👈 صافی کف پا با علائمی خود را نشان می دهد از جمله این علائم میتوان به مواردی چون صافی یک طرفه یا دوطرفه پا، ساییدگی کفش‌‌ها به سمت داخل، درد ناحیه تحتانی پاها، درد ناحیه داخل قوزک پا، تورم قسمت داخلی قوزک و پا درد اشاره کرد در تشخیص صافی کف پا، متخصص ابتدا پا و قوزک پا را بررسی کرده و وضعیت آن ها را در زمان ایستادن و راه رفتن فرد مورد توجه قرار بگیرید ،  حتی چگونگی راه رفتن فرد و میزان حرکت پا هم میتواند دلیل بر صافی کف پا باشد.

از انجاییکه که ممکن است  صافی کف پا به علت مشکلات قسمت زانو یا ران باشد توجه به نواحی بالایی پا نیز میتواند در این پروسه تاثیر گذار باشد.

برای تشخیص درست بیماری باید به پزشک مراجعه کرد تا از طریق MRI ، سی‌تی‌اسکن و آزمایش‌های خون توسط پزشک این بیماری تایید شود.

مطلب پیشنهادی به شما : هرآنچه که باید از معافیت پزشکی بدانید.

تشخیص کف پای صاف در خانه

برای اینکار کافیست سرپا بایستید و پاهایتان را بهم بچسبانید. برای اینکار حتما باید روی سطح صاف باشید. اگر کسی از بغل از پاهای شما عکس بگیرد به سادگی متوجه داشتن قوس یا عدم قوس در کف پا خواهید شد.

همچنین در همین حالت پایتان را از زمین بلند کنید در صورتی که در زمان بلند کردن پا از زمین انگشت شصت پا بصورت غیر عادی به سمت چپ یا راست بود یعنی استخوان مچ شما اینگونه شکل گرفته است و شما بصورت غیر ارادی نمیتوانید پایتان را صاف نگه دارید.

راه تشخیص دیگر تنها چند قدم راه رفتن است . اگر در زمان راه رفتن نمیتوانید صاف قدم بردارید بازهم نشانه های مشکل در کف پا و عوارض ناشی از آن در مچ پا در شما وجود دارد. بطوری که این موضوع در دراز مدت حتی روی کفش های شما و شکل ظاهری آن تغییر ایجاد میکند.

در نهایت میشود به مچ پا دقت کرد و در صورتی که مچ در راستای ساق پا قرار نداشته باشد و در نقطه اتصال مچ به کف پا از راستای عمود خارج شده است و مانند برامدگی و حالت تورم غیر عادی شکل گرفته باشد میتوان کف پای صاف و دفورمیتی مچ پا را تایید کرد.

مراحل دریافت معافیت صافی کف پا

برای دریافت معافیت کف پای صاف به ترتیب این مراحل را انجام دهید:

اگر قبل از ورود به خدمت سربازی هستی

  • اول به پلیس+۱۰ مراجعه کن
  • فرم های لازم را از پلیس+۱۰ دریافت و تکمیل کن
  • مدارک پزشکی و سوابق درمانی ای که داری آماده کن
  • جهت تایید بیماری باید به پزشک معتمد مراجعه کنی
  • بعد از دریافت پیامک طبق زمان و مکان اعلام شده به بیمارستان مراجعه کن
  • بعد از دریافت پیامک دوم باید در کمیسیون پزشکی حضور پیدا کنی
  • در صورت تایید مبلغ مصوب کارت معافیت پزشکی پرداخت شود

نکته

فاصله زمانی شروع تا پایان مراحل کمیسیون پزشکی در حدود ۴ ماه است.

اگر در حین خدمت سربازی هستی

  • به بهداری یگان خدمتی مراجعه کن
  • نامه اعزام به بیمارستان از یگان خدمتی دریافت کن
  • جهت تشکیل پرونده در بیمارستان مربوطه حاضر شو
  • در صورت نیاز باید در شورای عالی حضور پیدا کنی
  • در صورت تایید گواهی پزشک را به یگان خدمتی تحویل بده
  • از یگان خدمتی تسویه کن
  • نامه تسویه را به سازمان وظیفه عمومی تحویل بده

نکته

فاصله زمانی شروع تا پایان مراحل کمیسیون پزشکی در حدود ۱ ماه است.

 مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت کف پای صاف

در صورتی که شامل شرایط گفته شده هستید با داشتن این مدارک اقدامات لازم را انجام دهید:

✔️ تکمیل فرم اطلاعات شخصی در دفاتر پلیس+۱۰

✔️ تکمیل فرم مربوط به واکسن در دفاتر پلیس+۱۰

✔️ تکمیل فرم مربوط به پزشک معتمد نیروی انتظامی

✔️ ارائه آخرین وضعیت یا مدرک تحصیلی

✔️ ارائه اصل مدارک شناسایی

✔️ انگشت نگاری در دفاتر پلیس+۱۰

✔️ عکس برداری الکترونیکی در دفاتر پلیس+۱۰

✔️ حضور در جلسه شورای پزشکی به همراه مدارک بیماری

✔️ حضور در جلسه کمیسیون پزشکی طبق زمان مشخص شده

✔️ پرداخت مبلغ مصوب در صورت تایید معافیت

✔️ ارائه نامه اعزام به بیمارستان مربوطه ( مخصوص مشمولان در حین خدمت سربازی)

✔️ ارائه رای شواری پزشکی به یگان خدمتی

✔️ تسویه حساب از یگان خدمتی

✔️ تحویل نامه تسویه به سازمان وظیفه عمومی

✔️ دریافت کارت معافیت از طریق پست درب منزل

در پایان

اگر دچار صافی کف پا هستید و میخواهید از خدمت سربازی معاف شوید در حین تحصیل امکان انجام اینکار برای شما وجود ندارد همچنین با داشتن مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر مطمعن باشید که به هیچ عنوان معاف نخواهید شد . با توجه به این موضوع اگر معاف نشوید به سرعت باید به خدمت سربازی اعزام شوید.

اگر نمیتونید تشخیص دهید که شامل معافیت صافی کف پا هستید یا خیر پیشنهاد میکنم حتما با سرباز مشاور تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی ما استفاده کنید تا دچار مشکلات احتمالی عدم معافیت نشوید.

بنر معافیت پزشکی

97 پاسخ

  1. بنده مشکل Hill Valgus هیل والگوس ( صافی کف پای شدید همراه با انحراف پاشنه و درد کمر و زانو ) رو دارم و مدرکمم فوق دیپلم هست ، که طبق قوانین سازمان نظام وظیفه ، کسی که این شرایط را داشته باشد ، با مدرک زیره لیسانس معاف می‌شود ، ولی من با همین شرایط امروز شورای عالی فقط بنده رو معاف از رزم کرد ! چجور شکایت کنم ؟!

      1. انحراف مچ پا ام دارم. همراه با کمر درد و پا درد ، صافی شدید ، مدرکمم فوق دیپلمه

  2. سلام خسته نباشید من معافیت کف پای صاف دارم و ۰۴ بیرجند اموزشی افتادم همه قبل از این که اعزام بشم بهم گفتند رژه و میدان تیر نمیری ولی الان که داخل اموزشی ام هم دارم رژه میرم که به کمر خیلی فشار میاد بهشون میگم میگن برو اخر صف میدان تیر هم میگن باید بیای فقط تیر نمیزنی من باید چکار کنم که از تین دوتا کار معاف بشم لطفا راهنمایی کنید

  3. سلام وقتتون بخیر من دانشجو هستم هنوز مدرک کارشناسی نگرفتم میتونم اگه اقدام کنم برای معافیت نگم دانشجو هستم بگم مدرک دیپلم دارم بعد اقداماتی که فرمودید را انجام دهم از پلیس به اضافه ده شروع کنم. ولی میترسم اونا بگن معاف نیستی واز اینگه ۴ سال دیر خودتو معرفی کردی سرباز فراری حساب شم و توی دردسر بیفتم

  4. سلام من معاف رزم شدم تو پروندم نوشته بود صافی کف پا مشکلات ارتوپد میخواستم بدونم معلف رزم پست با اسلحه داره نیروی انسانی یگانمون یه مدت به زور منو اورد تو پست با دعوا خودمو از پست در اوردم الانم با داره زور میگه که تو میتونی پست بدی میخواستم بدونم معاف رزم پست داره

  5. سلام خسته نباشید من ۶ماه پیش به نیروی انتظامی ثبت نام کردم به دلیل کف پی صاف شدید تهران رد کرد من تو سربازی معاف از دا‌ئم میشم

  6. سلام، من کف هر دو پام کاملا صافه از نوع سخت، میتونم معافیت دائم بگیرم یا فقط معاف از رزم میشم؟ مدرک تحصیلیم هم دیپلم هست

  7. سلام پسر من علاوه بر صاف بودن کف دو پا ونیز داشتن انحراف در انگشت های دو پا زیر قوزک پا یک زائده اتخوان هست که باعث ایجاد درد در هنگام راه رفتن می کند بطوری که پسرم اکثر وقتها توانایی پوشید کفش را ندارد،در حال حاضر هم دانشجو هست آیا می تواند در این زمان اقدام کند

  8. به دلیل صافی کف پا از نوع نرم و هیل واگوس مچ پای چپ در شهرستان معاف دائم شدم ولی شورای عالی رد کرد و معاف از رزم شدم چون صافی از نوع سخت نبود
    حالا اگ مجدد در حین اموزشی اقدام کنم امکانش هست معاف دائم شم؟
    هیل والگوسم حتی باعث شده ساق پاهام کمی ب داخل انحراف پیدا کنه

  9. سلام
    پسر من ۱۶ سالشه . مشکل کف پای صاف داره و کشیدگی تاندون های پشت پا .
    بصورتی که به هیچ عنوان نمیتونه از دستشویی ایرانی استفاده کنه و بشینه.
    آیا از خدمت سربازی معاف هست و ما باید چه کارهایی انجام بیدم؟

  10. سلام و درود

    اگر فردی به فاویسم مبتلا باشه و علاوه بر آن
    به صافی کف پا انعطاف‌پذیر (Flexible) هم مبتلا باشه که
    باعث احساس درد و خستگی در کف پا، زانو، کمر و همچنین باعث سریع تر خسته شدن عضلات هنگام انجام کارهای روزانه شده باشه

    میتونه معافیت دائم پزشکی بگیره یا فقط معاف از رزم میشه؟

      1. من کف پاهای صافی دارم اگر نیم ساعت به بالا وایستم کمر دار باپا دردمیگیرم کفا هایم هم بهد از چن ماه استفاده انحراف پیدا میکنه ایا از خدمت سربازی معاف میشوم

  11. سلام و درود

    اگر فردی به فاویسم مبتلا باشه و علاوه بر آن
    به صافی کف پا انعطاف‌پذیر (Flexible) هم مبتلا باشه که
    باعث احساس درد و خستگی در کف پا، زانو، کمر و همچنین باعث سریع تر خسته شدن عضلات هنگام انجام کارهای روزانه شده باشه

    میتونه معافیت دائم پزشکی بگیره یا فقط معاف از رزم میشه؟

  12. در ابتدا شما گفتید که داشتن مدرک کارشناسی میتونه ماثر باشه بعد میگید داشتن مدرک کارشناسی باعث معافیت نمیشه؟؟؟؟

  13. سلام من مدرک لیسانس دارم
    کف دوتاپام صاف هست امکانش هست معاف شم؟
    الان منو فرستادن کمیسیون اگه معاف از رزم بشم فایده ای نداره

  14. سلام
    توروخدا کمکم کنید
    کف پای من صافه ولی از نوع Felxible
    درجه داری قبول شدم ولی میخوام افسری ارتش شرکت کنم
    بنظرتون قبول میشم؟
    واقعاً سردرگمم کمکم کنید

  15. سلام من ۱۷ سالمه کلاس ۱۲ هستم کف پاهام صافه بنظرتون من بمونم دیپلمم رو بگیرم بعدش اقدام کنم شانسم بیشتره یا اینکه با مدرک سیکل اقدام کنم

  16. سلام من کف پای صاف کامل دارم و زانوی پرانتزی دارم مدرکم هم لیسانس سه تا از مهر‌هام بیرون زدگی دارن و هر دوتا پام سیاتیک‌هاش درگیره وقتی ایستادم کف پا و زانو ساق پاهام شروع به درد گرفتن می‌کنه و کمرم درد میگیره و شدید میشه وقتی میشینم عصب سیاتیکم شروع به درد گرفتن می‌کنه مخصوصا پای چپم بیشتر میشه دردش زانوی چپم هم توی ورزش یه ساییدگی بدی گرفت و زیاد وایمیسم درد میگیره
    با این چیزا معاف کامل میشم؟ یا فقط از رزم معاف میشم؟

  17. سلام معافیت از رزم یا معافیت دائم شامل مشمول غایب هم میشود؟ برای غیبت ۴ ساله مدرک فوق دیپلم.

  18. سلام پسرم هر دو تا پاس کفشون صافه زانوی پای چپش چهل سانت انحراف داره پای راستش ده سانت. امسال پشت کنکوری هستش اگه معاف میشه برای نظام وظیفه اقدام کنیم

  19. با سلام و احترام
    من سال هفتاد و دو رفتم خدمت و هفتادو چهار کارت پایان خدمت گرفتم ، سوال = با توجه به معاینه که بصورت اتفاقی در سال هزارو چهارصد دو از پای من گرفته شد متوجه شدم کف پای من تمام این سالها صاف بوده و هنگام ورود به سربازی مسئولین اون زمان از اعلام این مطلب پنهان کردن ؛ لطفا رهنمایی بفرمایید آیا می تونم از نظام وظیف شکایت کنم . با تشکر

    1. سلام یعنی شما بهشون گفتید و اونا نادیده گرفتن؟
      آیا دفورمیتی مچ پا دارید؟
      آیا آسیبی به شما وارد شده است؟

    2. سلام وقت بخیر، من صافی کف پای شدید به همراه دفورمیتی مچ پا و اختلال در راه رفتن دارم، ایا معاف دائم میشم؟

      1. سلام وقتتون بخیر من پسرم از بچگی مشکل کفش پوشیدن داشت ولی من فکر میکردم ادا در میاره که کفش نپوشه مدرسه هم بیچاره بودم کفش های گشاد که کف پهنی داشت باید براش میخریدم هرکز به صافی کف پاش فک نمیکردم وند بار هم دکتر بردم گف کفش طبی پاش کنم که دیگه دنبالش نرفتم اما الان ۲۲ سالشه و دانشجوی کارشناسی هست حدود ۷۰ واحد پاس کرده میشه الان اقدام به بررسی کنم ؟ دوتا سوال دارم ۱ ایا دانشجو اگه تایید بشه که صافی کف داره معاف دایم میشه ۲ اگه بخوام اقدام کنم باید از همان راه که نوشتید از پلیس بعلاوه ده اقدام کنم و یکی یکی مراحل را بروم و جداگانه هم پیش دکتر بروم یا فقط دکتر معتمد خودشون برم ممنون از حوصله تان برای پاسخ

  20. با سلام من ۲۰ سالمه هر دو کف پام صافه و سمت چپ از دکتر که پرسیدم گفت حدود ۱۵ درجه انحراف پاشه هم داری و اینکه مدرکم دیپلمه میخواستم بدون معاف میشم یا معاف از رزم؟

  21. با سلام کف هر دو پای پسرم صافه زیر زانو پا به عقب کمی راه می رود خسته و درد دارد بچه بود قسمت ران پا قلم شده شکست مدرک تحصیلی دیپلم است ، آیا معافیت دائم تعلق می‌گیرد

  22. سلام قت شما بخیر. منون بابت مطالب کمک کننده ای که قرار می دهید
    اگر من با داشتن شرایط کف پای صاف، در فاصله کنکور تا اعلام نتایج برای گرفت معافیت اقدام کنم می توانم شامل معافیت تام شوم؟ یا چون در کنکور شرکت کرده ام فقط از رزم معاف می شوم؟

  23. سلام من کف پام صافه و از زانو دچار مشکل و کمی مجی پا هستم اقدام کردم معاف از رزم گرفتم ولی با این حال هم پوتین دادن و هم آموزشی میرم

    1. سلام .پسر من سال سوم دانشگاه هست .کف پاهاش صافه .کیفوز و اسکولیز هم داره چند سال تحت نظر پزشک بریس میزد .به نظرتون معاف دائم میشه؟؟

  24. من دوتا معاف از رزم دارم
    یکی برای پارگی رباط
    یکی هم اعصاب و روان
    کف پام صاف هست
    با ۳ تا معاف از رزم نمیشه معاف دائم شد؟

  25. سلام خسته نباشید
    بنده ۲۱ سالمه و صافی کف پا دارم ، مچ های پا هم حالت کجی داره و پاهام پرانتزی هستش، الان هم دانشجوی کارشناسی هستم،
    میخواستم بدونم باید چه اقداماتی برای دریافت معافیت کنم، آیا اصلا به من تعلق میگیره یا نه؟!

  26. سلام من کف پام وقتی بچه بودم شیشه برید بخیه خوردن کف پام الان طولش حدود ۶الی۷ سانتیمتر میشه و وقتی یهو قدم برمیدارم کف پام به شدن تیر می‌کشه آیا معافیت شامل میشه ؟
    لطفاً جواب بدید

  27. سلام وقت بخیر.بنده کف پام صاف هست و ارثیه اما این موضوع توسط پزشک نظام وظیفه تشخیص داده نشد و ۲۲ماه خدمت همراه کمر درد و پادرد کردم و حتی با پوتین رژه هم میرفتیم.ایا الان میتونم از پزشک ها شکایت کنم و قرامت بگیرم

  28. سلام بنده ۱۸ سالمه کف پای صاف و انحراف مچ در هر دو پا دارم ام ار ای و عکس ساده گرفتم و گفتن قطعاً معاف از رزم هستی اما معافیت تمام باید اقدام کنی، سوال اینجاست بنده دیپلم گرفتم الان برای معافیت اقدام کنم بهتره یا زمانی که لیسانس گرفتم؟

  29. سلام و وقت بخیر
    من کف پاهام صافه صافه بعد کمی راه رفتن هم پاهام درد میگیره و هم کمرم به شدت درد میگیره مدرک تحصیلی هم دیپلمه هستش و متاهل و دارای یک فرزند آیا معافیت بهم تعلق میگیره ؟

  30. سلام من هر دو کف پام صافه و با چشم غیر مسلح هم از پشت به وضوح کجی شدید یکی از پاهام به سمت بیرون دیده میشه مدرک تحصیلیم دیپلم هست آیا امکان معافیت هست؟

  31. سلام. من کف پای صاف همراه با دفورمیتی مچ پا دارم. لیسانس هم دارم. معافیت دائم تعلق میگیره به من؟

  32. سلام وقت بخیر،
    من صافی کف پا دارم و مقداری هم انحراف مچ پا که با چشم واضحا با کمی دقت مشهود است،در هر دو مچ.
    مدرک تحصیلی دیپلم دارم،چند ترم دانشگاه خوندم اما مدرک کارشناسی یا کاردانی ندارم،
    امکان معافیت بنده وجود دارد؟
    چطور باید متوجه شد چه مقدار از دفرمیتی مچ پا شامل معافیت میشود؟
    ممنون میشم پایخ بدین.

    1. سلام در صورتی که با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنید

  33. سلام من برای سربازی پست کردم کف پام صافه ولی به دکتر هیچی نگفتم حالا میخام برم بگم کف پام صافه تاتیر داره یا دیر شده

  34. سلام وقت بخیر من تو استخدامی افسری به علت دفورمیته بودن پا و صاف بودن رد شدم با این استدلال آِیا ممکنه معاف بشم؟ در ضمن تو کامنتا دیدم مدرک مهمه دارم فوق میخونم

  35. سلام خسته نباشید
    من کف پاهام صاف کفش هام کامل به داخل خم میشه پای راستم بیشتر درد میگیره و زانو هامم همینطور الان کلاس ۱۲ هستم میتونم معافیت دایم بگیرم؟

  36. سلام ‌‌خسته‌نباشید
    چند‌بار‌قوزک‌پام‌شکسته
    وکف‌پام‌هم‌صافه‌وقتی‌ام‌که
    زیاد‌راه‌برم‌پام‌درد‌میکنه
    امکان‌داره‌معافیت‌از‌‌صافی‌کف‌پاهم‌بگیرم

      1. سلام من یک پام کاملا صاف هستش و وقتی راه میرم بعد ۵ دقیقه شروع به درد میکنه زانوم همون پا هم درد شدیدی داره ایا امکان معافیت هست

        1. سلام
          اولا به مدرک تحصیلی شما مربوط میشه
          دفورمیته مچ پا برای معافیت ضروریه.

          1. با سلام کف هردو پا پسرم کاملا صاف و به عقب پا خم است و کمی پیاده راه میروم خسته ودرد می‌شود ضمنآ بچه بود ران پا قلم شده و شکست آیا معاف دائم تعلق می‌گیرد

        2. سلام
          من هم کف پاهام صاف هستش و هم دست و پاهام به شدت عرق میکنه ، اگر برم دنبالش معاف میشم از خدمت سربازی ؟؟

  37. سلام من کف پام صاف است وقتی ۱ساعت بیشتر پیاده روی می‌کنم یه استخوان هست کف پام درد شدید میگیره مدرک تحصیلی تا پنجم ابتدایی آیا معاف میشم

    1. اگر راه رفتن برای شما مشکله و دچار اختلال عملکرد هستید و با عمل جراحی درمان امکانپذیر نیست و مدرک کمتر از کارشناسی دارید احتمال معافیت وجود داره…

      1. سلام خسته نباشید من ۲۱سالم هست بع دلیل مشکلات خوانواده نتونستم برم خدمت واز موعدش گذشته اما صافی کف پادارم و درحین راه رفتن کمر درد شدید میشم احتمالش هست معاف بشم یا خیر مدرک تحصیلی هم ندارم همون ابتدایی هستش

    2. درود جناب من امروز به بیمارستان رفتن کف پای خود را اسکن کرده ام دکتر ارتوپد تخصصی هم برای من ساخت کفی پا نوشت حال با این مشکلاتی که دارم که شامل پراتزی بودن زانو ها، قوزک پا خم شده به سوی پایین رو تشخیص داده است

      1. سلام من هم کف پام صافه هم مشکل قلبی دارم فشارخونم بالاست تو رگ قلبم هم یه فنر هست سایز پام هم ۴۸
        میتونم معافیت بگیرم؟

    3. سلام من صافیه کامل کف هر دو پا به همراه دیفورمیتی دارم مدرکم لیسانسه آیا معاف میشم؟

    4. سلام شب بخیر
      من دیسک کمرم شماره ۵ پاره شده و عمل نکردم
      و واریکوسل دارم سونوگرافی کردم
      کف پام هم صاف هست رو نوک پا راه میرم
      ۲۳سالمه میتونم برا معافیت اقدام کنم؟و مدرکم دیپلم ناقص هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید